Επίτευξη στόχων

Επίτευξη στόχων

Υπάρχουν πολλά πράγματα που καλό είναι να γίνουν για να διασφαλίσεις ότι θα πετύχεις τους στόχους σου και όχι μόνο να τους ορίσεις. Πρώτα απ’ όλα θα χρειαστεί να είσαι σε μια κατάσταση που ευνοεί την επιλογή των στόχων σου και στη συνέχεια να επιβεβαιώσεις ότι ο στόχος που έχεις επιλέξει είναι κάτι που πραγματικά θέλεις. Αν όντως είναι, τότε θα πρέπει να έχεις κάποια ιδέα για το πώς θα επιτευχθεί. Μετά από αυτό το μόνο που χρειάζεται είναι να γνωρίζεις πώς να παρακινήσεις τον εαυτό σου για να απαλλαγείς από οτιδήποτε στέκεται εμπόδιο.

Ποιο αναλυτικά:

Βήμα 1 – Κατάσταση σύγκλισης

Πρώτα θα πρέπει να οικοδομήσεις μια κατάσταση που να συγκλίνει με την πρόθεση σου να επιλέξεις τους στόχους σου.

Για παράδειγμα:

  • Αυτοπεποίθησης
  • Επάρκειας
  • Χαλαρότητας
  • Δημιουργικότητας
  • Παιχνιδιού
  • Διαισθητική

κτλ

Βήμα 2 – Η Επιβλητική φωνή

Σκέψου εκείνη την στιγμή που είχες πραγματικά ισχυρά κίνητρα για να κάνεις κάτι. Θυμήσου οτιδήποτε θα μπορούσε να πεις στον εαυτό σου και να λειτουργήσει ως  κίνητρο. Άκου τη φωνή μέσα σου. Κράτησε από αυτή τη διαδικασία τον τρόπο που αισθάνεσαι όταν ακούς αυτή τη φωνή.

Βήμα 3 – Μετακινώντας το χρονολόγιο σου (timeline)

Το χρονολόγιο είναι ο τρόπος που ένα άτομο αντιπροσωπεύει χωρικά τις εικόνες από τα γεγονότα στη ζωή του. Δεν είναι η σημασία του γεγονότος, αλλά το ότι συνέβη.

Απεικόνισε το χρονολόγιο σου μέσα στο μυαλό σου ως εξής: το παρελθόν μακριά στα αριστερά και πίσω σου, το παρόν είναι μέσα στο κεφάλι σου και το μέλλον μπροστά σου και ελαφρώς προς τα δεξιά.

Στη συνέχεια, σκέψου το κομμάτι  της γραμμής που αντιπροσωπεύει  το μέλλον να μεγαλώνει καθώς προχωράει και να ανεβαίνει ελαφρώς προς τα πάνω. Πρόσθεσε λίγο χρώμα και φωτεινότητα στο μέλλον. Τώρα κοίταξε στο μέλλον και νιώσε πώς αισθάνεται όταν φτάνεις το στόχο σου, και στη συνέχεια κράτα αυτή την κινητήρια φωνή.

Βήμα 4 Τοποθέτησε νοητά τον στόχο σου στο χρονολόγιο σου

Περπάτησε νοητά στο χρονολόγιο σου, μέχρι να φτάσεις στον στόχο σου. Φαντάσου πως θα ένιωθες εάν πράγματι είχε επιτευχθεί. Άκουσε όλους τους ήχους. Νιώσε τις διαφορές στο σώμα σου. Δες πώς ταιριάζει με τα άλλα κομμάτια της ζωής σου. Τι άλλο είναι διαφορετικό; Το θες ακόμα; Τώρα, κάνε αν χρειάζεται  τις απαραίτητες προσαρμογές στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

Τώρα θα πρέπει να ελέγξεις μερικά πράγματα. Ρώτησε τον εαυτό σου, είναι αυτό δυνατό; Το αξίζω; Είμαι σε θέση να το καταφέρω; Παρατήρησε αν υπήρχαν φωνές που μπορεί να μην ήταν τόσο «θετικές». (Αν υπάρχει μια αντίσταση μπορεί να θες να σταματήσεις και να την σκεφτείς πριν συνεχίσεις.)

Στη συνέχεια φαντάσου όλα τα βήματα που θα ακολουθήσεις για να φτάσεις εκεί. Ίσως κάποια δεν θα είναι απολύτως σαφή ακόμη, αλλά θα δεις τουλάχιστον τα δύο ή τρία πρώτα πράγματα που πρέπει να κάνεις για να φτάσεις εκεί.

Αναλογίσου το μέλλον και βεβαιώσου ότι είσαι σίγουρος ότι θες να ζήσεις με τα αποτελέσματα αυτού του στόχου αφότου τον έχεις επιτύχει.

Υποθέτοντας ότι εξακολουθείς να θες να τον επιτύχεις, γύρισε πίσω στη στιγμή επίτευξης αυτού. Τώρα, κράτησε στο μυαλό σου την αίσθηση της επίτευξης αυτού του στόχου, και επέστρεψε στο παρόν φέρνοντας έστω λίγο από αυτό το συναίσθημα πίσω μαζί σου. Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσεις  να θυμάσαι την αίσθηση της επιτυχίας και αυτό που θα λειτουργήσει ως  κίνητρο και θα σε ωθήσει  να κυνηγήσεις περισσότερο από αυτό το αίσθημα.

Βήμα 5- Απαλλάξου από τις αντιρρήσεις

Αυτό είναι για τους ανθρώπους που δεν αισθάνονται ότι τους αξίζει, ή ότι δεν είναι σε θέση, ή δεν είναι δυνατόν να πετύχουν το στόχο.

Πρώτα βεβαιώσου ότι αυτό είναι κάτι που θες να συμβεί, όχι απλώς κάτι που είναι δυνατόν. Στη συνέχεια, σκέψου κάτι που πιστεύεις ότι κατά πάσα πιθανότητα θα συμβεί. Παρατήρησε  αυτή την εικόνα σε σχέση με αυτήν του στόχου σου. Τώρα εκτόξευσε νοητά την εικόνα του στόχου σου μακριά στον ορίζοντα, και πίσω στη θέση που πιστεύεις ότι πιθανώς θα συμβεί. Κάνε αυτό πέντε φορές, να κολλήσει στο μυαλό σου.

Εναλλακτικά φαντάσου ότι έχεις μπροστά σου ένα διακόπτη που ελέγχει την ένταση των «αρνητικών φωνών» και έναν που τις παραμορφώνει. Αλλοίωσε τις  πρώτα και στη συνέχεια, χαμήλωσε την ένταση μερί να σωπάσουν.

Βήμα 6- περισσότερα κίνητρα

Ορισμένες λέξεις αποτελούν μεγαλύτερο κίνητρο για τους ανθρώπους από ό, τι κάποιες άλλες. Το «ποιες» και το «πόσο» ποικίλλει από άτομο σε άτομο. Κοίταξε αυτή τη λίστα των λέξεων, φαντάσου τες σε μια γραμμή στο πάτωμα και παρατήρησε αν κάθε μία από αυτές τις λέξεις, σε ωθεί προς τα εμπρός, δεν σε παρακινεί καθόλου, ή πραγματικά σε  κάνει να θες να πας προς τα πίσω.

  • Εύχομαι
  • Μου αρέσει
  • Θέλω
  • Αγαπώ
  • Χρειάζομαι
  • Μπορώ να
  • Πρέπει
  • Θα

Βρες μια που είναι αποτελεί το κατάλληλο κίνητρο για την επίτευξη αυτού του στόχου σου. Τι εννοώ με την λέξη κατάλληλο;

Θα κινούσες γη και ουρανό για κάτι που “πρέπει” ή “αγαπάς” ή …

Στη συνέχεια, σύρε  νοητά την εικόνα του στόχου σου στο σημείο πάνω στη γραμμή όπου βρίσκεται η λέξη.
Βήμα 7 – Πιο συναρπαστικό χρονολόγιο

Μπορείς επίσης να φανταστείς το χρονολόγιο σου σαν διάφορα πράγματα στον κόσμο. Για παράδειγμα:

Ένα ποτάμι που ρέει μέσα από εσένα. Αυτό θα σου φέρει τα πράγματα που θες αβίαστα, και θα αφήσει ευκολότερα το παρελθόν πίσω σου.

Ή εσύ σε ένα καγιάκ πλέοντας σε ένα ποτάμι. Μπορείς να κάνεις κουπί για να φτάσεις πιο γρήγορα ή για να επιβραδύνεις. Υπάρχουν διακλαδώσεις στο ποτάμι, όπου μπορείς να επιλέξεις την κατεύθυνση σου, και πολλοί παραπόταμοι, έτσι μεγαλώνει καθώς πηγαίνεις εμπρός.

Και τέλος, υπάρχει πάντα ένας απέραντος ωκεανός δυνατοτήτων που έχεις μπροστά σου. 

Ζήσε με Πάθος!

Να σου θυμίσω πως θα χαρώ να μοιραστείς μαζί μου τις σκέψεις σου από κάτω στα σχόλια.

Γράψε τη γνώμη σου

Αφήστε το μήνυμά σας

* Δηλώνει Υποχρεωτικό Πεδίο