NLP και Βελτίωση Επικοινωνίας

Πόσες φορές σου έχει τύχει να επικοινωνείς μ’ έναν άνθρωπο, να έχεις δώσει τον καλύτερο σου εαυτό για να επικοινωνήσεις και στο τέλος ένιωσες να σε κοιτάει με το βλέμμα της αγελάδας;

Είναι ένα πολύ συχνό φαινόμενο. Συμβαίνει στους περισσότερους ανθρώπους. Εάν θέλεις ίσως το μοναδικό πρόβλημα που υπάρχει αυτή τη περίοδο στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρο το πλανήτη είναι η επικοινωνία. Εάν υπήρχε ένας τρόπος που θα μπορούσαν οι άνθρωποι να επικοινωνήσουν τότε πως θ’ άλλαζαν οι σχέσεις των ανθρώπων; Πώς θ’ άλλαζε η κοινωνία; Πώς θ’ άλλαζε η ποιότητα της ζωής σου;

Για να υπάρξει μια δημιουργική και αποτελεσματική επικοινωνία χρειάζεται πρώτα να επικοινωνούμε με τον εαυτό μας και ύστερα με τους άλλους ανθρώπους.

Στην επικοινωνία ισχύουν οι εξής κανόνες :

  1. Σήμα που εστάλει δεν είναι απαραίτητο που ότι είναι ένα σήμα που ελλήφθη
  2. Δεν ακούμε το συνομιλητή αλλά αυτά που λέμε εμείς σε αυτά που λέει ο συνομιλητής και αντίστροφα
  3. Η ερμηνεία που δίνουμε σε μια συγκεκριμένη κατάσταση είναι απολύτως υποκειμενική
  4. Όταν λες κάτι εσύ είναι πρόκληση για τον συνομιλητή σου και όταν λέει κάτι ο ίδιος είναι αλήθεια
  5. Οι άνθρωποι επικοινωνούμε με τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε.
  6. Για να υπάρξει αποτελεσματική επικοινωνία χρειάζεται να υπάρχει σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ των συνομιλητών
  7. Όσο πιο αυθεντικός είσαι και όσες λιγότερες περιοριστικές πεποιθήσεις έχεις τόσο που άμεσος και αποτελεσματικός είσαι στην επικοινωνία σου
  8. Δεν υπάρχει αναποτελεσματική επικοινωνία. Αυτό που υπάρχει μη ευέλικτος ομιλητής
  9. Δεν υπάρχει άνθρωπος που δεν μπορεί να καταλάβει. Ωστόσο υπάρχει άνθρωπος που δεν έχει τις επικοινωνιακές δεξιότητες ώστε να καταλάβει ο συνομιλητής του
  10. Εάν δεν μπορείς να επικοινωνήσεις τότε δεν θα έπρεπε να είσαι σε αυτή τη συζήτηση ή δεν ήσουν ευέλικτός ομιλητής
  11. Το 93% της επικοινωνίας είναι μη λεκτική. Μόνο το 7% της επικοινωνίας επηρεάζεται από τις λέξεις μας.

Ένας σημαντικός παράγοντας για την μη αποτελεσματική επικοινωνία είναι ανάγκη μας να έχουμε δίκιο, να δικαιωθούμε, να υπερ-ισχύσουμε, να κρυφτούμε από κάτι που ίσως φοβόμαστε να αντιμετωπίσουμε. Με άλλα λόγια ένας σημαντικός παράγοντας για την μη αποτελεσματική επικοινωνία είναι το ΥΠΕΡ –ΕΓΩ ή έλλειψη αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησης.

Οι άνθρωποι πολλές φορές νομίζουμε ότι ο συνομιλητής μας είναι ένας αντίπαλος που θέλει να μας βλάψει ή ότι κάνει πως δεν καταλαβαίνει ή ότι θέλει να μας μειώσει ή οτιδήποτε άλλο.

Τα βήματα για μια δημιουργική και αποτελεσματική επικοινωνία είναι :

  1. Να έχεις απόλυτη αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση
  2. Να είσαι αυθεντικός
  3. Να χτίζεις σχέσεις εμπιστοσύνης στα πρώτα λεπτά της συνομιλίας σου
  4. Να γνωρίζεις ακριβώς ποιος είναι ο σκοπός της συζήτησης
  5. Ν’ ανακαλύψεις τον τρόπο που σκέφτεται και αντιλαμβάνεται ο συνομιλητής σου
  6. Να μιλάς μέσα από τη καρδιά σου και όχι μέσα από το μυαλό σου
  7. Να είσαι ευέλικτος
  8. Να αποφεύγεις να παίρνεις προσωπικά αυτό τις πληροφορίες που δέχεσαι
  9. Να έχεις διάκριση, συμπόνια, σεβασμό και κατανόηση για το συνομιλητής σου
  10. Να ορίσεις τι είναι πιο σημαντικό για εσένα : Το δίκιο σου ή η επίτευξη του σκοπού της συζητήσεως όπου παρευρίσκεσαι
  11. Να επιθυμείς πραγματικά να επικοινωνήσεις με τον άλλον άνθρωπο

Πώς μπορείς να πετύχεις όλα τα παραπάνω;

Όπως αναφέρω και σε άλλα σημεία στο site αυτό η ποιότητα της ζωής μας και η ποιότητα της επικοινωνίας μας με τους άλλους ανθρώπους είναι ανάλογη με την ποιότητα της επικοινωνίας που έχουμε με το ασυνείδητο νου μας.

Επίσης ο λόγος που μπορώ να βοηθήσω ανθρώπους να πετύχουν τους στόχους τους και σε προσωπικό και σε επαγγελματικό επίπεδο είναι ένας και μοναδικός :

Το WYS NLP Life Coaching εξειδικεύεται στην επικοινωνία. Πρώτα στην επικοινωνία με τον εαυτό σου και μετά με τους άλλους ανθρώπους.

Μέσα από το WYS NLP Life Coaching απελευθερώνεσαι από αρνητικές σκέψεις, αρνητικά συναισθήματα και περιοριστικές πεποιθήσεις ώστε να είσαι αυθεντικός, να έχεις αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση. Εάν παρατηρήσεις οι άνθρωποι που είναι χαρισματικοί στην επικοινωνία δεν είναι τόσο αυτοί που έχουν καλή άρθρωση, καλή δομή στο λόγο αλλά αυτοί που είναι αυθεντικοί και ειλικρινείς. Είναι οι άνθρωποι που όταν μιλούν ούτε κάνουν δεύτερες σκέψεις ούτε σκέφτονται κάτι άλλο ούτε πως θα πουν αυτό που θέλουν να πουν. Όταν είσαι καθαρός από περιοριστικές πεποιθήσεις και έχεις καλή πρόθεση στην επικοινωνία σου τότε δεν υπάρχει περίπτωση ούτε να προσβάλεις ούτε να παρεξηγηθείς.

Αυτό δεν σημαίνει πως δεν είναι σημαντικό να έχεις δομή στο λόγο σου, να έχεις καλή άρθρωση και ότι άλλο χρειάζεται. Αυτό που εννοώ είναι πως το πιο σημαντικό είναι να είσαι αυθεντικός και ειλικρινείς. Κάντο και θα εκπλαγείς.

Τo WYS NLP Life Coaching σε διδάσκει τις βασικές τεχνικές του Νευρογλωσσικού προγραμματισμού ~ NLP που είναι το απόλυτο εργαλείο όχι μόνο για όσους θέλουν ν’ αυξήσουν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες αλλά για όσους θέλουν πραγματικά να γίνουν ειδικοί στην επικοινωνία. Αυτό σημαίνει ότι θα μάθεις πώς να χρησιμοποιείς το σώμα και το μυαλό σου ώστε να χτίζεις σχέσεις εμπιστοσύνης μέσα στα πρώτα ενενήντα δευτερόλεπτα με οποιονδήποτε και οπουδήποτε.

Επίσης, θα μάθεις πως ν’ ανακαλύπτεις τον τρόπο σκέψης του συνομιλητή σου και να επικοινωνείς με τον τρόπο που αντιλαμβάνεται καθώς και να είσαι τόσο ευέλικτος στην επικοινωνία που το πετυχημένο αποτέλεσμα θα είναι μονόδρομος.

Το WYS NLP Life Coaching έχει τη δύναμη να σε οδηγήσει σε άλλα επίπεδα συνειδητότητας που θα μπορείς να διαισθάνεσαι έννοιες και πληροφορίες που ως τώρα ήταν άγνωστες και ανύπαρκτες για εσένα. Το ανθρώπινο σώμα είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο που οι άνθρωποι δεν έχουμε εκπαιδευτεί να το χρησιμοποιούμε. Η μόνη του χρήση συνήθως είναι να μας μεταφέρει από σημείο σε σημείο. Πίστεψε με πως το σώμα σου είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο που το μόνο που θέλεις είναι να το ανακαλύψεις.

Όλοι οι άνθρωποι εάν θέλουμε να βελτιώσουμε την ποιότητα της ζωής μας χρειάζεται να βελτιώσουμε την ποιότητα της επικοινωνίας μας.

Τι αξία θα είχε ένα ένας γονιός μπορούσε να επικοινωνήσει με το παιδί του;

Τι αξία θα είχε εάν μπορούσαν να επικοινωνήσουν τα μέλη μια οικογένειας μεταξύ τους;

Τι αξία θα είχε εάν μπορούσε ένας εργοδότης να επικοινωνήσει με τον υπάλληλο του και αντίστροφα; Ή εάν μπορούσαν να επικοινωνήσουν οι συνεργάτες μαζί τους;

Τι αξία θα είχε εάν μπορούσαν να επικοινωνήσουν οι άνθρωποι τις ιδέες τους και τα συναισθήματά τους;

Πιστεύω ακράδαντα πως είτε είσαι γονιός, είτε είσαι ενήλικας, είτε είσαι επιχειρηματίας, είτε είσαι υπάλληλος, είτε είσαι πολιτικός, είτε είσαι λογιστής, είτε είσαι πωλητής είτε είσαι οικογενειάρχης είτε είσαι φίλος… Βασικά πιστεύω ακράδαντα πως εάν είσαι άνθρωπος και θέλεις να είσαι ευτυχισμένος και ήρεμος τότε χρειάζεται να βελτιώσεις τις επικοινωνιακές σου δεξιότητες εκτός και εάν είσαι 100% ευχαριστημένος από την επικοινωνία σου με τον κόσμο.

Πώς θα γνωρίζεις ότι είσαι ευχαριστημένος από την επικοινωνία σου με τους άλλους ανθρώπους;

  1. Νιώθεις χαρούμενος όταν επικοινωνείς;
  2. Νιώθεις ηρεμία όταν επικοινωνείς;
  3. Οι περισσότερες συζητήσεις είναι δημιουργικές και αποτελεσματικές;

Εάν έχεις απαντήσει όχι έστω και σε μια από τις παραπάνω ερωτήσεις τότε γνωρίζεις τι χρειάζεται να κάνεις εκτός και εάν δεν θέλεις να βελτιώσεις την ποιότητα της ζωής σου!

 Ζήσε με πάθος!

Να σου θυμίσω πως θα χαρώ να μοιραστείς μαζί μου τις σκέψεις σου από κάτω στα σχόλια.

Γράψε τη γνώμη σου

2 Σχόλια

  • Δήμητρα Μεϊμάρη

    Απάντηση Απάντηση 6 Σεπτεμβρίου 2018

    Καλησπέρα!
    Είμαι κάτοικος Λάρισας!
    Έχω θέμα στην λεκτική επικοινωνία..
    Πλέον έχω συνειδητοποιήσει πως μπλοκάρει την ζωή μου σε όλους τους τομεις. Στις σχέσεις μου, στο οικογενειακό μου περιβάλλον, στην εργασία..
    Νοιωθω ανίκανη να εκφραστώ, να με κατανοήσουν και να υπάρξει ένας επικοδομητικος διάλογος σε καίρια θέματα σε βαθμό να επηρεάζεται η αυτοπεποίθησή μου και να δυσκολευω ακόμη περισσότερο την κατάσταση και φυσικα και τους αλλους που δεν με αξιολογούν σωστά. Εάν και ξέρω πως έχω αξιόλογες ικανότητες και είμαι αρκετά δυναμικη νοιωθω έως και ότι αυτοκαταστρεφομαι. Επιπλέον έχω κοντή μνήμη και συνεπώς δεν θυμάμαι λέξεις. Είναι πολύ σημαντικό εάν υπάρχει τρόπος να με καθοδηγησετε. Σας ευχαριστώ πολύ. Με εκτίμηση, Δήμητρα

Αφήστε το μήνυμά σας

* Δηλώνει Υποχρεωτικό Πεδίο