Πώς να αναπτύξεις την επιχείρησή σου και να πετύχεις οικονομικά

Η εκμάθηση του τρόπου ανάπτυξης της επιχείρησης σου, δεν είναι απλά ένας αξιόλογος στόχος. Είναι μια αναγκαιότητα για την επιβίωση της αλλά και για την οικονομική σου ευημερία. Τι είναι αυτό που μπορείς να κάνεις όμως, ώστε να οδηγήσεις την επιχείρησή σου σε ένα ανώτερο επίπεδο;  


Όταν σκέφτεσαι πώς να αναπτύξεις την επιχείρησή σου, το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό σου είναι οι νέοι πελάτες. Αλλά οι πελάτες που έχεις ήδη είναι το καλύτερο στοίχημα για να αυξήσεις τις πωλήσεις σου. Είναι πιο εύκολο και πιο οικονομικό να αναζητήσεις πελάτες που ήδη αγοράζουν από σένα. Απευθύνσου πρώτα σε αυτούς για να αγοράσουν κάποιο νέο προϊόν που δημιούργησες.


Το ότι είναι καλό να δώσεις έμφαση στην υπάρχουσα αγορά, δεν σημαίνει ότι η απόκτηση νέων πελατών είναι κακή προσέγγιση. Ένας από τους ευκολότερους τρόπους, για να γίνει αυτό είναι να ζητήσεις από τους υπάρχοντες πελάτες σου, να συστήσουν την επιχείρηση σου και τα προϊόντα της σε νέους. Παρά το γεγονός ότι έχεις καλά προϊόντα και εξαιρετική εξυπηρέτηση πελατών, δεν θα πρέπει να θεωρήσεις δεδομένο ότι οι πελάτες σου θα το επικοινωνήσουν με άλλους ανθρώπους, ώστε να έχεις έτσι την δυνατότητα να αυξήσεις την πελατειακή σου βάση. Θα πρέπει να τους ζητήσεις να πραγματοποιήσουν τις συστάσεις. Κατά τη διάρκεια λοιπόν ή μετά από κάθε δουλειά ή πώληση, ρώτησε τον ικανοποιημένο πελάτη σου, αν γνωρίζει κάποιον που ενδέχεται να ενδιαφέρεται για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου. 


Υπάρχουν διάφοροι τρόποι ανάπτυξης της επιχείρησής σου, διαθέτοντας το προϊόν ή την υπηρεσία σου σε μια νέα ομάδα πελατών. Το πιο προφανές είναι να ανοίξεις καταστήματα σε νέες τοποθεσίες, όπως για παράδειγμα σε μια νέα πόλη. 

Οι νέες τοποθεσίες μπορούν επίσης να είναι εικονικές, όπως ένας ιστότοπος με ηλεκτρονικό κατάστημα. Μια άλλη προσέγγιση είναι να επεκτείνεις την εμβέλειά σου μέσω της διαφήμισης. Μόλις εντοπίσεις μια νέα αγορά, μπορείς να διαφημιστείς σε επιλεγμένα μέσα που στοχεύουν αυτήν την αγορά. Εάν η νέα αγορά σου αποτελείται από ένα νεότερο δημογραφικό κοινό, ίσως να θελήσεις να χρησιμοποιήσεις τα κοινωνικά μέσα (Social Media) για την διαφήμιση. 


Το να ανακαλύπτεις και να προωθείς νέες χρήσεις, για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου είναι ένας πολύ καλός τρόπος, να προσελκύσεις νέους πελάτες αλλά και οι ήδη υπάρχοντες πελάτες να αγοράσουν περισσότερα.  


Το κλειδί για την επιτυχημένη ανάπτυξη μέσω της διαφοροποίησης είναι η ομοιότητα. Αυτό που χρειάζεται να κάνετε, είναι να εστιάσετε στις σχετικές ανάγκες της ήδη υπάρχουσας αγοράς σας, ή σε τμήματα της αγοράς με παρόμοιες ανάγκες και χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα μπορεί κάποιος να βγάζει φωτογραφίες και να τραβάει και video. Ή μια επιχείρηση ενοικίασης ποδηλάτων βουνού μπορεί να συμπεριλάβει την ενοικίαση χιονοπέδιλων κατά τη χειμερινή περίοδο. 


Οι εμπορικές εκθέσεις, μπορούν να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αναπτυχθεί η επιχείρηση σου. Επειδή οι εμπορικές εκθέσεις αντλούν ανθρώπους που ενδιαφέρονται ήδη για το είδος του προϊόντος ή της υπηρεσίας που προσφέρεις, μπορούν να βελτιώσουν δυναμικά τα οικονομικά σου αποτελέσματα. Το τέχνασμα είναι να επιλέξεις τις εμπορικές εκθέσεις στις οποίες θα συμμετάσχεις  προσεκτικά, αναζητώντας τον σωστό κλάδο για το προϊόν ή την υπηρεσία σου.  


Θυμάσαι την αναλογία των μεγάλων ψαριών στη μικρή λίμνη; Αυτό είναι ουσιαστικά, που μας δείχνει πώς λειτουργεί αυτή η στρατηγική για την ανάπτυξη της επιχείρησής σου. Η εξειδικευμένη αγορά είναι η λίμνη. Μια στενά καθορισμένη ομάδα πελατών. Σκέψου την ομάδα αυτή ως ένα υποσύνολο, οι ανάγκες του οποίου δεν ικανοποιούνται και επικεντρώσου στην κάλυψη αυτών των ανεκπλήρωτων αναγκών. Για παράδειγμα ένα ζαχαροπλαστείο που ειδικεύεται σε μπακλαβάδες. 


Θα έχεις ακούσει τις ιστορίες μεγάλων επιχειρηματιών που πέτυχαν λόγω του franchising, των μικρών επιχειρήσεων τους. Εάν έχεις μια επιτυχημένη επιχείρηση, και μπορείς να αναπτύξεις ένα σύστημα που να εξασφαλίζει, ότι οι άλλοι μπορούν να διπλασιάσουν την επιτυχία σου, το franchising μπορεί να είναι ο γρήγορος δρόμος για την ανάπτυξη της επιχείρησής σου.  


Η επέκταση στις διεθνείς αγορές, μπορεί επίσης να αποτελέσει ισχυρή ώθηση στα οικονομικά αποτελέσματα της επιχείρησής σου. Όπως και το franchising, αυτός είναι ένας τρόπος για την ανάπτυξη της επιχείρησής σου, που απαιτεί αρκετή δέσμευση χρόνου και πόρων, αλλά μπορεί να είναι εξαιρετικά ανταποδοτικός.  

Μην αφήσεις αυτή τη λίστα να σε αγχώσει. Διάλεξε μία ή δύο από αυτές τις ιδέες που είναι κατάλληλες για την επιχείρησή σου, και τις περιστάσεις και φτιάξε το επαγγελματικό σου πλάνο.  

Η ανάπτυξη δεν θα έρθει αμέσως. Χρειάζεται να έχεις υπομονή και πίστη και ανεξάρτητα από τον τρόπο ανάπτυξης που θα επιλέξεις για την επιχείρησή σου, θα δεις υπέροχα αποτελέσματα να έρχονται και η επιχείρησή σου να αναπτύσσεται όπως ακριβώς επιθυμείς

Να Αγαπάς τον Εαυτό σου και να Ζεις με Πάθος!

Συμπληρωματικά άρθρα: 

Η έννοια της αυτοπεποίθησης και πώς να την αυξήσεις

Μανώλης Ισχάκης

Μανώλης Ισχάκης

Γεια σου! Είμαι ο Μανώλης Ισχάκης και βοηθώ τους ανθρώπους να δημιουργούν εξαιρετικά αποτελέσματα ενεργοποιώντας τον εγκέφαλό τους.

Προσφατα Άρθρα

Θέλεις να γνωρίσεις έναν Coach;

Συμπλήρωσε τη φόρμα και ένας συνεργάτης μου θα επικοινωνήσει μαζί σου για να αξιοποιήσεις τα 30΄ ΔΩΡΕΑΝ coaching με έναν από τους εξειδικευμένους μου coaches.

nlp-book

NLP! Το Κλειδί του Μυαλού μας

Το βιβλίο NLP έχει γραφτεί με στόχο να σου δείξει τον τρόπο να πετύχεις στη ζωή σου. H μόνη ερώτηση που μένει αναπάντητη είναι η εξής : Είσαι έτοιμος για το επόμενο βήμα; Η γνώση είναι δύναμη και το βιβλίο NLP το απόλυτο μέσον επιτυχίας!