NLP και επικοινωνία στον επαγγελματικό τομέα

Οι περισσότερες επιχειρηματικές αποφάσεις λαμβάνονται με βάση τις σχέσεις και όχι της τεχνικής αξίας. Είναι πιο πιθανό να αγοράσεις από, να συμφωνήσεις  με, υποστηρίξεις κάποιον που σχετίζεσαι από κάποιον που δεν σχετίζεσαι.  –Στους ανθρώπους αρέσουν οι άνθρωποι που είναι σαν τον εαυτό τους.

Όταν οι άνθρωποι έχουν εμπιστοσύνη και νιώθουν άνετα μεταξύ τους, τα τείχη πέφτουν  και ενδιαφέροντα πράγματα μπορούν να συμβούν. Αρχίζουν να στέκονται, να κάθονται, να μετακινούνται  ή να ακούγονται όμοια ο ένας με τον άλλον . Παίρνουν την στάση, τις κινήσεις ή την έκφραση της φωνής του άλλου ακόμα και τον ρυθμό της αναπνοής. Αν κάποιος κινηθεί, ο άλλος θα ακολουθήσει σύντομα.

Αυτό είναι ένα από τα πιο σημαντικά κεφάλαια στη μέθοδο του NLP. Η εναρμόνισή σου με τον άλλον άνθρωπο είτε είναι πελάτης σου είτε είναι συνεργάτης σου είτε προιστάμενός σου.

Αλλά στον επαγγελματικό τομέα, πόσες φορές έχεις εκπλαγεί με το πόσο εύκολα η επικοινωνία μπορεί να πάει στραβά; Απλά με την  παραμικρή κίνηση ή τον τόνο της φωνής που κατά λάθος έκανες; Ίσως και να μη το συνειδητοποίησες. Εάν δεν το έχεις κάνει απλά ξεκίνησε να το κάνεις. Συνειδητοποίησε γιατί κάτι πηγαίνει όπως θέλεις και κάτι άλλο όχι. Δεν υπάρχει τύχη. Κάτι συγκεκριμένο γίνεται. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να το αποκωδικοποιήσεις.

Ο Νευρο-Γλωσσολογικός Προγραμματισμός ξεκίνησε με τη μελέτη όλων των άριστων της επικοινωνίας. Ποιο είναι το σημείο που κάνει τη διαφορά της ξεκάθαρης αίσθησης άνεσης, ακόμα κι αν διαφωνεί με ό, τι λέτε; Πώς γίνεται  μερικοί άνθρωποι που πρώτη φορά συναντάς να γίνονται αμέσως αρεστοί – ενώ κάποιοι άλλοι να σε κάνουν να θες να φύγεις οσο πιο γρήγορα γίνεται ; Γιατί να μπορείς να μιλάς σε μερικούς ανθρώπους για ώρες και  να μοιάζουν με λεπτά; Τι είναι αυτό που κάνει τη διαφορά;

Η απάντηση σε όλα αυτά τα ερωτήματα είναι η σύνδεση- ένας θεμέλιος λίθος του NLP, και η πιο σημαντική διαδικασία σε κάθε επικοινωνία. Η σύνδεση είναι η ικανότητα να μπει ο ένας στον κόσμο κάποιου άλλου. Να τους κάνεις να αισθανθούν οτι τους καταλαβαίνεις, ότι έχεις ένα ισχυρό κοινό δεσμό. Η σύνδεση είναι η ικανότητα να βλέπεις την άποψη (όχι απαραίτητα να συμφωνείς μαζί του) του άλλου, να είσαι στο ίδιο μήκος κύματος και να εκτιμάς  τα συναισθήματα του άλλου.

Όταν οι άνθρωποι επικοινωνούν στη σχέση – σύνδεση τους, θα βρουν εύκολα τον τρόπο να γίνουν κατανοητοί. Η σύνδεση σημαίνει ανταπόκριση, όχι κατ ‘ανάγκη ότι θα συμφωνήσεις  με αυτό που είπε. Και όταν είσαι σε σύνδεση, κάτι μαγικό συμβαίνει. Εσύ και άλλοι αισθάνονται ότι ακούς, και το ακούς.  Σε ένα ασυνείδητο επίπεδο, υπάρχει μια αίσθηση άνεσης του «Αυτό το άτομο σκέφτεται όπως εγώ, μπορώ να χαλαρώσω.» Μπορώ να έχω μια δημιουργική επικοινωνία μαζί του.

Η σύνδεση γίνεται με σεβασμό στο πλαίσιο αναφοράς των άλλων ανθρώπων και το πρότυπο του κόσμου. Η σύνδεση, στην πραγματικότητα, είναι το θεμέλιο της άριστης επικοινωνίας. Όταν είσαι στο ίδιο μήκος κύματος με τα άλλα μέρη… Είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσεις ότι μόνο ένα μικρό ποσοστό της επικοινωνίας είναι μέσω αυτού που λέμε. Η έρευνα έχει δείξει ότι αυτά που δεχόμαστε σε μια επικοινωνία είναι ότι το  7% περιέχονται στις λέξεις που χρησιμοποιούνται, 38% περιέχεται στον τόνο και το ύφος της φωνής, και το 55% περιέχεται στην φυσιολογία. Κι όμως πόσοι άνθρωποι έχουν μελετήσει πραγματικά τους παράγοντες που ελέγχουν πάνω από το ήμισυ της επικοινωνίας τους;

Οι τεχνικές που εμπλέκονται στη δημιουργία και τη διατήρηση της σύνδεσης  ήταν από τα πρώτα που ανακαλύφθηκαν με το NLP– “η μελέτη τού άριστου και την τέχνη της αλλαγής”. Το NLP έχει ως στόχο να ανακαλύψει πώς οι άνθρωποι μαθαίνουν, πώς οι άνθρωποι σκέφτονται, πώς οι άνθρωποι κάνουν τα πράγματα άριστα και πώς να επαναλάβει την επιτυχία. Το σημείο που κάνει τη διαφορά σε εκείνους που διαπρέπουν και  που παίρνουν από τον τρόπο που επικοινωνούν, κινητοποιούνται, επηρεάζουν,  διαπραγματεύονται, και ενδυναμώνουν.

Η παραδοσιακή θεωρία της επικοινωνίας, συχνά επικεντρώνεται στις τεχνικές λεπτομέρειες του μέσου και η μορφής του μηνύματος, καθώς και της τεχνολογίας. Το NLP ασχολείται περισσότερο με τις αντιλήψεις, τις στάσεις και τις πεποιθήσεις που εμπλέκονται. Ειδικότερα, εστιάζεται στο επιθυμητό αποτέλεσμα ή σκοπό της επικοινωνίας και το βαθμό στον οποίο αυτό επιτυγχάνεται. Τι ακριβώς θες να πετύχεις; Πώς θα ξέρεις ότι η επικοινωνία σου ήταν επιτυχής; Ποια θα είναι η αισθητήρια απόδειξη- τι θα δεις, ακούσεις αισθανθείς;

 

Να σου θυμίσω πως θα χαρώ να μοιραστείς μαζί μου τις σκέψεις σου από κάτω στα σχόλια.

Γράψε τη γνώμη σου

Αφήστε το μήνυμά σας

* Δηλώνει Υποχρεωτικό Πεδίο