3 αποφάσεις που θα αλλάξουν την ζωή σου!

Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από ένα άτομο που έχει τα πάντα στην ζωή του και είναι συνεχώς θυμωμένο ή δυστυχισμένο. Πραγματικά δεν βρίσκεις καμία δικαιολογία για αυτό, όμως το φαινόμενο αυτό το συναντάω κάθε μέρα. Προκύπτει από μια εξαιρετικά μη ισορροπημένη ζωή, με πάρα πολλές προσδοκίες και καμία εκτίμηση για την ζωή.

Χωρίς την ευγνωμοσύνη και την εκτίμηση  για αυτά που έχεις ήδη, δε θα νιώσεις ποτέ αληθινή ολοκλήρωση. Αλλά πώς μπορείς να δημιουργήσεις ισορροπία στη ζωή σου; Ποιο θα είναι το σημείο της επιτυχίας χωρίς μια ισορροπημένη  ζωή;

Δεν έχει σημασία αν είσαι άντρας ή γυναίκα, πόσο ισχυρός ή μη ισχυρός είσαι, η τελική διαπίστωση είναι ότι όλοι άνθρωποι στην ζωή τους παίρνουν 3 αποφάσεις «κλειδιά» οι οποίες υπαγορεύουν την ποιότητα της ζωής τους.

Αν παίρνεις αυτές τις αποφάσεις ασυνείδητα, θα καταλήξεις σαν την πλειοψηφία των ανθρώπων που έχουν την τάση να είναι συναισθηματικά εξαντλημένοι και συχνά οικονομικά στρεσαρισμένοι. Αλλά εάν παίρνεις αυτές τις αποφάσεις συνειδητά, μπορείς  να αλλάξεις κυριολεκτικά την πορεία της ζωής σου σήμερα.

Απόφαση 1: Διάλεξε προσεκτικά σε τι θέλεις να επικεντρωθείς.

Κάθε στιγμή, εκατομμύρια πράγματα τραβάνε την προσοχή σου. Μπορείς να επικεντρωθείς σε όλα αυτά που συμβαίνουν εδώ και τώρα ή για αυτά που θες να δημιουργήσεις στο μέλλον. Όπως έχεις εξίσου την επιλογή να επικεντρωθείς στο παρελθόν σου ή σε καταστάσεις που έχουν περάσει και δεν μπορείς να ελέγξεις. Πρέπει να θυμάσαι όμως ότι όπου πηγαίνει η εστίαση σου, εκεί ρέει και  η ενέργεια σου. Σε αυτό που θα επικεντρωθείς,  αυτό θα διαμορφώσει το σχέδιο σου και κατ’ επέκταση ολόκληρη τη ζωή σου.

Σε ποιον τομέα της ζωής σου αποφασίζεις εσύ να επικεντρωθείς; Τι έχεις αλλά και τι λείπει από την ζωή σου; Είμαι βέβαιος ότι τα σκέπτεσαι όλα. Αλλά αν εξετάσεις τις συνήθεις σκέψεις σου, που νομίζεις στέκεσαι περισσότερο; Αντί να σκέφτεσαι αυτό που δεν έχεις, να γκρινιάζεις για όλους εκείνους που είναι σε καλύτερη οικονομική κατάσταση από εσένα, ίσως θα πρέπει να αναγνωρίσεις όλα αυτά που έχεις και να είσαι ευγνώμων κυρίως για όλα εκείνα που δεν έχουν καμία σχέση με τα χρήματα. Μπορείς να είσαι ευγνώμων για την υγεία σου, την οικογένεια, τους φίλους, τις ευκαιρίες που σου δίνονται για το μυαλό σου.

Αναπτύσσοντας την συνήθεια της ευγνωμοσύνης σε  όλα όσα έχεις,  δημιουργείς ένα νέο επίπεδο συναισθηματικής ευημερίας και πλούτου. Αλλά το πραγματικό ερώτημα είναι, δίνεις στον εαυτό σου το χρόνο να αισθανθεί βαθιά ευγνώμων με το μυαλό, το σώμα, την καρδιά και την ψυχή σου; Εκεί μπορείς να βρεις τη χαρά, την ευτυχία και την ολοκλήρωση.

Σκέψου ένα δεύτερο σημείο εστίασης που επηρεάζει την ποιότητα της ζωής σου: Έχεις μήπως την τάση να επικεντρώνεσαι περισσότερο σε ό, τι μπορείς να ελέγξεις ή σε όλα εκείνα που δεν μπορείς;

Αν επικεντρωθείς σε αυτά που δεν μπορείς να ελέγξεις, θα έχεις περισσότερο άγχος στη ζωή σου. Μπορείς να επηρεάσεις πολλές πτυχές της ζωής σου, αλλά συνήθως δεν μπορείς να τις ελέγξεις.

Όταν υιοθετήσεις αυτό το μοντέλο της εστίασης, ο εγκέφαλος σου θα πρέπει να πάρει μια άλλη απόφαση:

Απόφαση 2: Ανάλυσε… Τι σημαίνουν όλα αυτά;

Τελικά, το πώς αισθάνεσαι για τη ζωή σου δεν έχει να κάνει με τα γεγονότα που σου έχουν συμβεί ή με την οικονομική σου κατάσταση ή με το εάν σου συνέβη ή όχι κάτι. Η ποιότητα της ζωής σου ελέγχεται από την ερμηνεία που δίνεις σε αυτά τα γεγονότα.

Όταν συμβαίνει κάτι που διαταράσσει τη ζωή σου (ένα αυτοκινητιστικό ατύχημα, ένα θέμα υγείας, απώλεια θέσης εργασίας), έχεις την τάση να πιστεύεις ότι αυτό είναι το τέλος ή η αρχή;

Αν κάποιος διαφωνήσει μαζί σου, είναι ένα πρόσωπο που σε προσβάλλει, σου μαθαίνει ή πραγματικά νοιάζεται  για εσένα; Μήπως με ένα σημαντικό πρόβλημα σου δείχνει ότι ο Θεός σε τιμωρεί ή σε προκαλεί; Είναι πιθανό αυτό το πρόβλημα να είναι ένα δώρο από τον Θεό;

Η ζωή σου αλλάζει ανάλογα με την ερμηνεία που θα δώσεις. Με κάθε ερμηνεία έρχεται ένα μοναδικό συναίσθημα, μια συγκίνηση και η ποιότητα της ζωής σου άγεται από τον  συναισθηματικό σου κόσμο.

Ρωτώ πάντα κατά τη διάρκεια σεμιναρίων μου, “Πόσοι από εσάς γνωρίζετε κάποιον που είναι σε αντικαταθλιπτική αγωγή και σε κατάθλιψη;” Συνήθως το 85 τοις εκατό έως 90 τοις εκατό των ατόμων σηκώνουν τα χέρια τους.

Πώς είναι αυτό δυνατόν; Τα φάρμακα να κάνουν τους ανθρώπους να αισθάνονται καλύτερα; Είναι αλήθεια ότι τα αντικαταθλιπτικά χάπια έχουν ετικέτα που προειδοποιούν ότι οι τάσεις αυτοκτονίας είναι μια πιθανή παρενέργεια τους.

Αλλά δεν έχει σημασία πόσα χάπια ένα άτομο παίρνει, αν αυτό εστιάζει συνεχώς σε όλα εκείνα που δεν μπορεί να ελέγξει στη ζωή και σε όλα όσα του λείπουν, με αυτόν τον τρόπο δεν είναι δύσκολο να το πιάσει απελπισία. Αν κάνει σκέψεις όπως «η ζωή δεν αξίζει να την ζεις”, είναι ένα συναισθηματικό κοκτέιλ που κανένα  αντικαταθλιπτικό δεν μπορεί να το ξεπεράσει με συνέπεια.

Ωστόσο, εάν το ίδιο πρόσωπο μπορέσει να δώσει μια νέα ερμηνεία στο πρόβλημα του, να βρει λόγους για να ζήσει ή να υποστηρίξει την πεποίθηση ότι όλα αυτά ήταν γραφτό να συμβούν, τότε θα γίνει δυνατότερος από οτιδήποτε άλλο που συνέβη ποτέ σε αυτόν.

Όταν οι άνθρωποι αλλάζουν την συνηθισμένη εστίαση και τη σημασία της, δεν υπάρχει όριο στο πως μπορεί να μεταμορφώσει την ζωή του. Μια αλλαγή της εστίασης και μια αλλαγή στην ερμηνεία της, μπορεί να αλλάξουν κυριολεκτικά την βιοχημεία κάποιου μέσα σε λίγα λεπτά.

Έτσι, να πάρε τον έλεγχο και να θυμάσαι πάντα: Η ερμηνεία ισούται με το συναίσθημα και το συναίσθημα ισούται με τη ζωή. Επέλεξε συνειδητά και με σύνεση. Δώσε μια ενδυναμωτική ερμηνεία σε κάθε περίπτωση.

Αφού δημιουργήσεις την ενδυναμωτική ερμηνεία των καταστάσεων στο μυαλό σου, δημιουργείς ένα συναίσθημα, και το συναίσθημα σε οδηγεί σε μια κατάσταση για την δημιουργία της τρίτης απόφασης σου:

Απόφαση 3: Τι θα κάνεις;

Οι δράσεις που παίρνεις διαμορφώνονται δυναμικά από τη συναισθηματική κατάσταση στην οποία είσαι. Αν είσαι θυμωμένος, συμπεριφέρεσαι εντελώς διαφορετικά από όταν αισθάνεσαι χαρούμενος.

Αν θέλεις να διαμορφώσεις τις ενέργειες σου, ο πιο γρήγορος τρόπος είναι να αλλάξεις σε ότι εστιάζεις και να μετατοπίσει δώσεις μια ενδυναμωτική ερμηνεία.

Δύο άνθρωποι που είναι θυμωμένοι, μπορεί να συμπεριφέρονται εντελώς διαφορετικά. Μερικοί κάνουν πίσω. Άλλοι πάλι όχι. Μερικά άτομα εκφράσουν την οργή τους ήσυχα. Άλλοι είναι βίαιοι. Άλλοι προσπαθούν να καταστείλουν τον θυμό, ενώ άλλοι περιμένουν μια ευκαιρία να ανακτήσουν το πάνω χέρι ή και να εκδικηθούν.

Από πού προέρχονται αυτά τα μοτίβα; Οι άνθρωποι τείνουν να μοντελοποιούν τη συμπεριφορά τους σε εκείνους που σέβονται, απολαμβάνουν και  αγαπούν. Συνήθως απορρίπτεις και δεν τους προσεγγίζεις τους ανθρώπους που σε απογοητεύουν ή εξοργίζουν.

Είναι πολύ σημαντικό να αντιληφθείς τα μοτίβα συμπεριφοράς που έχεις, πως αντιδράς όταν είσαι απογοητευμένος, θυμωμένος ή λυπημένος ή αισθάνεσαι μοναξιά. Δεν μπορείς να αλλάξεις το μοτίβο αν δεν το γνωρίζεις.

Τώρα που έχεις επίγνωση της δύναμης των τριών αυτών αποφάσεων, άρχισε να ψάχνεις για πρότυπα παραδείγματα που βιώνουν αυτό που εσύ επιζητάς  από τη ζωή. Όσοι έχουν σχέσεις πάθους, έχουν μια εντελώς διαφορετική εστίαση και να καταλήγουν σε εντελώς διαφορετικές ερμηνείες σε σχέση με τους ανθρώπους που είναι συνεχώς σε διαπληκτισμούς ή γκρίνια.

Δεν είναι πυρηνική φυσική. Αν αντιληφθείς τις διαφορές στο πώς οι άνθρωποι προσεγγίζουν αυτές τις τρεις αποφάσεις, θα έχεις ένα μονοπάτι που θα σε βοηθήσει να δημιουργήσεις μια μόνιμη θετική αλλαγή σε κάθε τομέα της ζωής σου.

 

Να σου θυμίσω πως θα χαρώ να μοιραστείς μαζί μου τις σκέψεις σου από κάτω στα σχόλια.

Γράψε τη γνώμη σου

Αφήστε το μήνυμά σας

* Δηλώνει Υποχρεωτικό Πεδίο