tsigaro

Ένα πλάνο που μπορεί να σε βοηθήσει να κόψεις το κάπνισμα.

Ένα πλάνο που μπορεί να σε βοηθήσει να κόψεις το κάπνισμα.

Πρώτα από όλα, έχεις αποφασίσει να κόψεις το κάπνισμα; Εάν ναι, πόσο αποφασισμένος είσαι για να κόψεις το κάπνισμα; Εξαιρετικά! Για δυο λόγους… Πρώτα γιατί πιστεύω ότι για να είσαι εδώ και να διαβάζεις αυτή τη σελίδα έχεις αποφασίσεις πραγματικά να κόψεις το κάπνισμα και δεύτερον γιατί είναι ένα από τα μεγαλύτερα δώρα που μπορείς να κάνεις στην υγεία σου και κατ’ επέκταση στον εαυτό σου.

Το να κόψεις το κάπνισμα ίσως να μην το αντιλαμβάνεσαι σαν μια εύκολη διαδικασία. Η νικοτίνη (η εθιστική ουσία του καπνού) είναι το ίδιο εθιστική όσο η ηρωίνη ή η κοκαΐνη σύμφωνα με το κοινότητα καρκίνου της Αμερικής.

Στην πραγματικότητα, ένας μέσος καπνιστής προτού κόψει το κάπνισμα οριστικά έχει κάνει έξι αποτυχημένες προσπάθειες.

Ευτυχώς, υπάρχουν συγκεκριμένα βήματα που μπορούν να σε βοηθήσουν να ρυθμίσεις τον εαυτό σου και να πετύχεις να κόψεις το κάπνισμα.

Απλά και αποτελεσματικά βήματα για να κόψεις το κάπνισμα

Όρισε μια μέρα :

Όρισε μια μέρα και ώρα στο κοντινό μέλλον που θα κόψεις το κάπνισμα. Να φροντίσεις αυτή ημερομηνία να είναι τόσο κοντινή ώστε να είσαι ελεύθερος από stress και άγχος ενώ παράλληλα θα προετοιμάζεσαι και συναισθηματικά και σωματικά να κόψεις το κάπνισμα.

Σημείωση : Το να κόψεις το κάπνισμα όταν δουλεύεις πάνω σε ένα μεγάλο επιχειρηματικό σχέδιο ή την ημέρα των γενεθλίων σου στο πάρτι που θα κάνεις μπορεί να είναι περισσότερο προκλητικό.

Γράψε κάτω τους λόγους :

Σκέψου γιατί θέλεις να κόψεις το κάπνισμα και σημείωσε τους λόγους σε ένα χαρτί. Μπορείς ζητήσεις τη βοήθεια ενός καλού σου φίλου ή ενός αποτελεσματικού nlp life coach έτσι ώστε να είναι εκεί για εσένα όταν θα νιώθεις έντονη την ανάγκη για να καπνίσεις.

Ποια θα είναι τα οφέλη όταν κόψεις το κάπνισμα;

  • Αποφυγή καρκίνου και καρδιακών παθήσεων
  • Αποφυγή χρόνιας αποφρακτικής πνευμονοπάθειας
  • Αποφυγή καταρράκτη
  • Πολλές ασθένειες ακόμη (Κάνε αναζήτηση στο google ή σε κάποια άλλη αξιόπιστη πηγή)
  • Θα μειωθεί η πίεση στο αίμα
  • Θα βελτιωθεί η εξωτερική σου εμφάνιση. Η επιδερμίδα σου θα φαίνεται καλύτερα ενυδατωμένη, τα δόντια σου πιο λευκά και τα δάχτυλα σου θα σταματήσουν να μυρίζουν αλλά και θα γίνουν πιο ελκυστικά.
  • Θα κερδίσεις χρήματα
  • Θα σταματήσεις να μυρίζεις απαίσια τσιγάρα και εσύ και τα ρούχα σου και η αναπνοή σου.
  • Θα αυξηθεί η ενέργεια σου
  • Θα ζήσεις και περισσότερο αλλά θα έχεις και πιο ποιοτικά χρόνια.

Κάνε συμμάχους την οικογένεια σου και τους φίλους σου :

Όσο περισσότερη υποστήριξη έχεις τόσο πιο εύκολο θα είναι για εσένα να κόψεις το κάπνισμα.

Ζήτησε από τον ή την σύντροφο σου να σου αποσπάει την προσοχή πηγαίνοντας βόλτες ή παίζοντας ή να σε πειράζει, ειδικά στην αρχή, που μπορεί η αίσθηση της έλλειψης της νικοτίνης να είναι αυξημένη.

Να ζητήσεις απο τους καπνιστές φίλους σου ή μη, να αποφεύγουν να καπνίζουν μπροστά σου ή ακόμη καλύτερα ζήτησε από το φίλο σου που καπνίζατε μαζί να το κόψετε μαζί το κάπνισμα.

Αναγνώρισε τι πυροδοτεί μέσα σου την ανάγκη για τσιγάρο :

Ίσως να προσπαθούσες να καπνίσεις κάποιες συγκεκριμένες ώρες ή σημεία ή καταστάσεις. Γνωρίζοντας τις συνήθειες σου σχετικά με το τι σε κάνει να θέλεις να καπνίσεις αλλά και τι σε κάνει να σιχαθείς το τσιγάρο θα μπορέσεις να βοηθήσεις τον εαυτό σου να κόψεις το κάπνισμα τόσο εύκολα όσο δε το φανταζόσουν ως τώρα.

Για παράδειγμα, μπορεί να κάπνιζες όταν οδηγούσες, ή έπινες ένα ποτό ή μετά το δείπνο ή όταν ένιωθες stress, άγχος, μόνος ή θλίψη. Δημιούργησε υγιεινούς και ενδυναμωτικούς τρόπους για να αποσυνδέσεις τις καταστάσεις που πυροδοτούσαν μέσα σου την ανάγκη για κάπνισμα. Εάν κάπνιζες όταν οδηγούσες, κράτησε ένα πακέτο με τσίχλες στο χέρι σου ή εάν κάπνιζες μετά το δείπνο σχεδίασε να κάνεις ένα μικρό περίπατο ή να μιλήσεις στο κολλητό σου φίλο. 

Πρόβλεψε τους πόθους σου :

Είναι λογικό να έχεις είτε σε μεγάλο είτε σε μικρό βαθμό την αίσθηση της ανάγκης για κάπνισμα μέχρι να το διαγράψεις τελείως από το μυαλό σου. Τα ευχάριστα νέα είναι ότι αυτή η αίσθηση έχει ημερομηνία λήξης. Γενικά διαρκεί ως πέντε λεπτά το πολύ δέκα.

Όταν νιώσεις την ανάγκη για κάπνισμα φρόντισε να αποσπάσεις την προσοχή σου με κάτι άλλο. Μπορείς να πιεις ένα ποτήρι νερό, να διαβάσεις ξανά τους λόγους που αποφάσισες να κόψεις το κάπνισμα, να πάρεις βαθιές ανάσες, να παίξεις με το σκύλο σου ή τη γάτα σου ή οτιδήποτε άλλο θα σε βοηθούσε να εστιάσεις εκεί μέχρι να ξεχαστείς με το τσιγάρο.

Βρες τρόπους να αποσπάς την προσοχή σου :

Να κρατάς καρότα, τσίχλες, ξηρούς καρπούς ή οτιδήποτε άλλο θα μπορούσες να βάλεις στο στόμα σου. Επίσης, μπορείς να βρεις κάτι να απασχολείς τα χέρια σου.

Γυμναστική :

Ξεκίνησε να περπατάς ή να κάνεις yoga ή pilates ή χορό ή οτιδήποτε θα σε κάνει να βάλεις το κορμί σου σε κίνηση

Μπορεί να νιώσεις λίγο απόμακρος :

Ίσως να νιώσεις λίγος άγχος ή θυμωμένος ή λυπημένος ή να δυσκολεύεσαι να κοιμηθείς τις πρώτες ημέρες. Θα σε βοηθήσει εάν βάλεις καλά στο μυαλό σου ότι όλα αυτά τα συναισθήματα είναι προσωρινά και μέρος της διαδικασίας. Όσο πιο ισχυρούς λόγους έχεις να κόψεις το κάπνισμα τόσο πιο λιγότερο θα σε επηρεάσουν ή θα νιώσεις αυτές τις καταστάσεις.

Πέταξε όλα σου τα τσιγάρα :

Ναι, ακόμη και αυτό που είχες κρύψει σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Εάν δεν έχεις τσιγάρα στα χέρια σου θα είναι πιο εύκολο όταν θα σου έρθει η όρεξη για κάπνισμα.

Επιβράβευσε τον εαυτό σου :

Με τα χρήματα που θα κερδίσεις ένα μέρος αυτών μπορείς να τα διαθέσεις για να σου αγοράσεις καινούργια ρούχα ή να ξεκινήσεις ένα χόμπυ που σου αρέσει ή κάτι άλλο.

Κάποιοι άνθρωποι κρατούν τα χρήματα των τσιγάρων σε ένα κουμπαρά και πηγαίνουν μια εκδρομή μια φορά στους δυο ή τρεις μήνες.

Το να κόψεις το κάπνισμα είναι τόσο εύκολο όσο το άρχισες!

Γράψε τη γνώμη σου

Αφήστε το μήνυμά σας

* Δηλώνει Υποχρεωτικό Πεδίο