#5 πράγματα που μπορείς να κάνεις για να βελτιώσεις την μνήμη σου

#5 πράγματα που μπορείς να κάνεις για να βελτιώσεις την μνήμη σου

Σου έχει συμβεί να ξεχάσεις πράγματα που έχεις να κάνεις;

Έχεις πιάσει τον εαυτό σου να προσπαθείς να θυμηθείς κάτι και να δυσκολεύεσαι;

Γεμίζεις με άγχος όταν δεν μπορείς να θυμηθείς κάτι;

Στην σημερινή εποχή που ο κόσμος είναι τόσο πολυάσχολος και οι ρυθμοί ξέφρενοι είναι σίγουρο πως κάποια στιγμή κάτι θα ξεχάσουμε. Οι πληροφορίες που λαμβάνουμε καθημερινά, το κάθε δευτερόλεπτο είναι ασύλληπτες.

Η τεχνολογία έχει κάνει τους εγκέφαλούς μας να “υπερφορτωθούν” από όλες αυτές τις πληροφορίες. Μέσα από διάφορες εφαρμογές και μηχανές αναζήτησης μας έχει δοθεί η πρόσβαση σε κάθε είδους πληροφορία.

Αυτό είναι κάτι που σίγουρα κουράζει το μυαλό και την σκέψη μας. Κάποιες πληροφορίες τις συγκρατούμε, κάποιες άλλες “χάνονται”. Όμως αυτό είναι κάτι που συμβαίνει σε όλους τους ανθρώπους της σύγχρονης εποχής. Γιατί όμως κάποιοι άνθρωποι φαίνεται να έχουν καλύτερη μνήμη, να θυμούνται καλύτερα, ενώ κάποιοι άλλοι όχι; Σίγουρα κάνουν κάτι που κάνει την διαφορά.

efta vimata epityxias

Αν είσαι κι εσύ από τους ανθρώπους που δεν έχουν πολύ καλή μνήμη συνέχισε να διαβάζεις το άρθρο. Παρακάτω θα βρεις τι είναι αυτό που κάποιοι άνθρωποι κάνουν και τους βοηθάει να έχουν καλή μνήμη. Ακολούθησε κι εσύ τις παρακάτω συμβουλές και δες την μνήμη σου να βελτιώνεται:

1. Δημιούργησε μια ρουτίνα

Όταν τηρείς ένα πρόγραμμα, μια ρουτίνα, έχεις λιγότερα να θυμάσαι. Το σώμα και το μυαλό σου μοιάζουν να είναι σε “αυτόματο πιλότο”. Μπορεί να είναι κάτι απλό όπως το να σηκώνεσαι την ίδια ώρα κάθε μέρα. Με την πάροδο του χρόνου, θα παρατηρήσεις πως πολλές φορές θα ξυπνήσεις λίγο πριν χτυπήσει το ξυπνητήρι σου. Γιατί; Γιατί έχει μπει ο οργανισμός σου σε μία ρουτίνα. Ξέρει τι ώρα θα σηκωθείς και είναι σαν να έχεις ένα εσωτερικό ρολόι που έχει καταγράψει την ώρα που ξυπνάς και στέλνει αυτόματα μήνυμα στον εγκέφαλο να ξυπνήσεις. Δημιούργησε συνήθειες και ακολούθησε τες σε καθημερινή βάση. Μπορεί να είναι δύσκολο στην αρχή, αλλά είναι για καλό σκοπό. Όταν η ρουτίνα σου θα λειτουργεί δεν θα χρειάζεται να θυμηθείς τι πρέπει να κάνεις. Θα το κάνεις χωρίς να κουράζεις το μυαλό σου με επιπλέον σκέψεις και πληροφορίες.

2. Παίξε παιχνίδια μνήμης

Το διαδίκτυο είναι γεμάτο με παιχνίδια μνήμης.. Κάρτες που ανοίγουν μία μία και κρύβουν κάποιο σχέδιο και ξανακλείνουν ενώ εσύ πρέπει μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρόνο να βρεις τα ζευγάρια όμοιων καρτών. Επίσης, παιχνίδια στα οποία ψάχνεις κρυμμένα αντικείμενα, σταυρόλεξα και παιχνίδια γνώσεων. Με τον καιρό θα παρατηρήσεις να τα πηγαίνεις όλο και καλύτερα. Αυτό σημαίνει ότι η μνήμη σου εξασκείται θετικά και βελτιώνεται.

3. Γέλα δυνατά

Σίγουρα θα υπάρχουν κάποιες μέρες που οι απαιτήσεις θα είναι πολλές και θα τρέχεις αγχωμένος να τα προλάβεις όλα. Και είμαι σίγουρος πως αυτές τις μέρες είσαι τόσο προσηλωμένος να τα προλάβεις όλα που δεν βρίσκεις χρόνο για να γελάσεις, να γελάσεις δυνατά και να χαλαρώσεις. Το άγχος δημιουργεί προβλήματα στην μνήμη. Θα το έχεις παρατηρήσεις κι εσύ ότι όταν αγχώνεσαι γεμίζει το μυαλό σου από πολλαπλές σκέψεις και δεν μπορείς συγκεντρωθείς και να θυμηθείς πράγματα. Έχει αποδειχτεί ότι το γέλιο μειώνει τα επίπεδα τους στρες και απελευθερώνει κάποιες χημικές ουσίες στο σώμα που μας κάνουν να αισθανόμαστε καλά και να βρισκόμαστε σε κατάσταση εσωτερικής ηρεμίας και ισορροπίας. Σε αυτή την κατάσταση το μυαλό μας είναι ήρεμο και σε τάξη και μπορείς να θυμηθείς πιο εύκολα πράγματα. Εξάλλου δεν είναι πολύ δύσκολο.. Μικρές χαρές και αστεία πράγματα συμβαίνουν συνεχώς απλά πολλές φορές λόγω του γρήγορου ρυθμού της ζωής πολλές φορές δεν τα βλέπουμε, τα προσπερνάμε. Παρατήρησε τα και να γελάς δυνατά τουλάχιστον μία φορά την ημέρα.

4. Κράτα ημερολόγιο και σημειώσεις

Κράτα ημερολόγιο ή σημειώσεις με λίστες “to-do”. Γράφοντας κάτω αυτά που έχεις να κάνεις απελευθερώνεις το μυαλό σου από την ανησυχία μήπως και δεν θυμηθείς κάτι, ηρεμείς και σκέφτεσαι πιο καθαρά και πιο αποδοτικά, βοηθώντας και την μνήμη σου να είναι καλύτερη. Έρευνες έχουν δείξει επίσης ότι το να γράφεις κάτω αυτά που χρειάζεται να κάνεις σε βοηθάει και στα οικονομικά σου. Σκέψου για παράδειγμα την λίστα με τα ψώνια. Αν πας με λίστα στο σουπερμάρκετ θα αγοράσεις αυτά που πραγματικά χρειάζεσαι.

5. Ασκήσου – Κάνε γυμναστική

Οι αρχαίοι Έλληνες έλεγαν “Νους υγιής εν σώματι υγιεί”. Η άσκηση σε οποιαδήποτε μορφή της βοηθάει το σώμα να δυναμώσει, να είναι ανθεκτικό και υγιές. Όμως δεν βοηθάει μόνο το σώμα αλλά και το μυαλό. Έχει παρατηρηθεί πως όσοι έχουν βάλει την άσκηση στην ζωή τους είναι πιο αποδοτικοί τόσο στην εργασία τους, στις σπουδές τους κλπ. Εκτός από την ενέργεια που έχουν ενισχύεται και η μνήμη τους.

Εφάρμοσε τις παραπάνω συμβουλές και θα δεις την μνήμη σου να βελτιώνεται ταχύτατα. Θα εκπλαγείς από το πόσα πράγματα θα θυμάσαι.

Να Αγαπάς τον Εαυτό σου και να Ζεις με Πάθος!.

Συμπληρωματικά άρθρα και Video:

Μερικές συνήθειες που θα κάνουν την ζωή σου να αλλάξει προς το καλύτερο

Πώς μπορώ να επικοινωνήσω όταν κάποιος με διακόπτει;

Ότι κι αν θέλεις να κάνεις χρειάζεται να βγαίνει από μέσα σου

Εάν θέλεις να μάθεις τις τεχνικές του νευρογλωσσικού προγραμματισμού ~ NLP όπως διδάσκονται στο American board of NLP και να γίνεις ο coach του εαυτού σου τότε κάνε κλικ εδώ
anakaliptontas

Γράψε τη γνώμη σου

Αφήστε το μήνυμά σας

* Δηλώνει Υποχρεωτικό Πεδίο