#8 Τρόποι Για Να Αναπτύξεις Αυτοέλεγχο Στην Ζωή Σου

#8 Τρόποι Για Να Αναπτύξεις Αυτοέλεγχο Στην Ζωή Σου

Όπως γνωρίζεις ήδη, o αυτοέλεγχος δεν είναι κάτι που το κατακτάς από την μια στιγμή στην άλλη. Χρειάζεται συνεχή και διαρκή δουλειά με τον εαυτό σου. Οι καλές προθέσεις δεν αρκούν.

Δυστυχώς οι άνθρωποι ακόμα κι όταν θέλουμε και έχουμε αποφασίσει να αλλάξουμε κάτι στην ζωή μας, και έχουμε φτιάξει ένα πλάνο το οποίο χρειάζεται να τηρήσουμε, δυσκολευόμαστε.. Γιατί; Γιατί τείνουμε να αντιδρούμε σε οποιαδήποτε αλλαγή συμβαίνει στην ζωή μας.

Έχεις αποφασίσει να κόψεις το κάπνισμα.. Αλλά το μυαλό σου είναι να ανάψεις το επόμενο τσιγάρο..

Έχεις αποφασίσει να κάνεις δίαιτα για να χάσεις βάρος, αλλά πάντα ξεκινάς από Δευτέρα.. Κάθε Δευτέρα..

Έχεις υποσχεθεί στον εαυτό σου να πίνεις τουλάχιστον δύο λίτρα νερό την ημέρα γιατί ξέρεις ότι είναι καλό για την υγεία σου, αλλά ποτέ δεν πίνεις πάνω από δύο ποτήρια..

Έτσι όμως δεν γίνεται τίποτα.. Καμία αλλαγή.

Υπάρχει λύση;

Μπορεί κάποιος να αντισταθεί στους πειρασμούς στους οποίους μπαίνει;

Μπορεί κάποιος να διατηρήσει τον αυτοέλεγχο και την δέσμευση του απέναντι σε αυτά που έχει αποφασίσει να κάνει;

Παρακάτω θα βρεις #8 τρόπους οι οποίοι θα σε βοηθήσουν να διατηρήσεις τον αυτοέλεγχο σου και να φέρεις τα αποτελέσματα που επιθυμείς και αξίζεις στην ζωή σου.

webinar_online

1. Σταθερή γραμμή και στάση

Ο θεμέλιος λίθος για τον αυτοέλεγχο είναι να αντιμετωπίζεις τον εαυτό σου ως τον κύριο υπεύθυνο για τις πράξεις σου. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι λειτουργούν καλύτερα και όταν αισθάνονται ότι έχουν τον έλεγχο μιας κατάστασης. Σε αντίθετη περίπτωση, αν πιστεύεις ότι τα πράγματα είναι πέρα από τον έλεγχο σου, τότε σίγουρα θα είναι.

2. Στόχοι

Κάτι άλλο που χρειάζεσαι για έναν ισχυρό αυτοέλεγχο είναι να έχεις στόχους, και μάλιστα συγκεκριμένους στόχους. Γιατί; Γιατί οι στόχοι είναι αυτοί που καθοδηγούν τις επιλογές μας. Έτσι όσο πιο συγκεκριμένος είναι ο στόχος σου, τόσο πιο εύκολο είναι να τον κατακτήσεις. Αντιθέτως αν ο στόχος σου δεν είναι συγκεκριμένος, τόσο πιο δύσκολο γίνεται να τον φτάσεις. Γιατί δεν είναι ένας ξεκάθαρος στόχος ακόμα. Οπότε βρες τους στόχους σου, κάντους ξεκάθαρους, πάρε τον έλεγχο και κατέκτησε τους.

3. Παρακολούθηση της προόδου σου

Η παρακολούθηση της προόδου σου κατά την διαδικασία επίτευξης των στόχων σου είναι κάτι πολύ σημαντικό. Για την ακρίβεια παίζει καθοριστικό ρόλο στον αυτοέλεγχο. Θα σε βοηθήσει να εστιάσεις στους στόχους σου και σε όλες τις σχετικές δραστηριότητες που θα σε βοηθήσουν προς αυτή την κατεύθυνση. Για παράδειγμα αν έχεις μπει στην διαδικασία μιας δίαιτας, με στόχο να χάσεις κιλά, είναι καλό να παρακολουθείς την πρόοδο σου, δηλαδή στην προκειμένη περίπτωση να ζυγίζεσαι, ώστε να παρακολουθείς την πορεία σου και να κάνεις βελτιώσεις όταν χρειάζεται για καλύτερα και πιο γρήγορα αποτελέσματα.

4. Κίνητρα

Όσο περισσότερο θέλεις να φτάσεις στον στόχο σου, τόσο πιο πιθανό είναι να κάνεις τις προσπάθειες και τις θυσίες που απαιτούνται για να τον πετύχεις. Η δύναμη της δέσμευσης σου και το κίνητρο σου, εξαρτάται απόλυτα από την αξία που έχεις δώσει στους στόχους σου, το value που έχεις δώσει. Αυτό τι σημαίνει; Σημαίνει ότι αν ένας στόχος για εσένα έχει μηδενική αξία, το κίνητρο σου για να τον πετύχεις είναι κι αυτό μηδενικό. Δώσε λοιπόν αξία στους στόχους σου.. Και δώσε κίνητρα στον εαυτό σου για να τους πετύχει.. Και μην ξεχνάς ότι τα κίνητρα είναι η εσωτερική δύναμη που θα σε βοηθήσει στο να αναπτύξεις αυτοέλεγχο.

5. Αυτοπεποίθηση.

Για να είναι το κίνητρο σου ενεργοποιημένο χρειάζεται να έχεις πίστη στον εαυτό σου ότι μπορείς να πετύχεις τους στόχους σου. Αν πιστεύεις ότι κάτι είναι αδύνατο και δεν μπορείς να το πετύχεις δεν θα δημιουργήσεις επαρκή κίνητρα για να μπεις σε δράση προς τους στόχους αυτούς. Γιατί; Γιατί αν δεν έχεις αυτοπεποίθηση όταν θα βρεθείς αντιμέτωπος με τις δυσκολίες της ζωής, θα είσαι γεμάτος αμφιβολίες σχετικά με την αντοχή και τις ικανότητες σου να κάνεις και να πετύχεις αυτό που θέλεις. Αντιθέτως αν έχεις ισχυρή αυτοπεποίθηση είναι πιο πιθανό να συνεχίσεις τις προσπάθειές σου για να πετύχεις παρά τις δυσκολίες που μπορεί να προκύψουν.

6. Δύναμη

Η δύναμη μας αντιπροσωπεύει στην ουσία την ψυχολογική μας ενέργεια και διάθεση. Μια ενέργεια που χρησιμοποιούμε για να αντισταθούμε στους πειρασμούς ή για να δουλέψουμε για τον εκάστοτε στόχο μας. Ο αυτοέλεγχος εξαρτάται από την δύναμη ή αλλιώς την ενέργεια μας. Όταν έχεις αυτοέλεγχο καταναλώνεις ενέργεια.. δύναμη. Έτσι αν έχεις έναν στόχο να διαχειριστείς ασκείς καλύτερο αυτοέλεγχο ή αλλιώς πιο αποτελεσματικό αυτοέλεγχο και μπορείς να τον πετύχεις καλύτερα από το να έχεις πολλούς, και κάποιες φορές αντικρουόμενους, στόχους.

7. Η νοοτροπία του “Πώς;” έναντι της νοοτροπίας του “Γιατί;”

Όταν κάνεις την ερώτηση “Γιατί;” στην ουσία απομακρύνεις τον εαυτό σου από την επιθυμία, τα κίνητρα, την δράση για κάτι. Αντιθέτως όταν η ερώτηση που κάνεις είναι “Πώς;” αυτομάτως βρίσκεσαι στο παρόν και τι μπορείς να κάνεις τώρα για τον στόχο ή τους στόχους σου. Σταμάτα λοιπόν να ρωτάς “Γιατί να κάνω κάτι;” και ρώτα “Πώς να κάνω κάτι;”. Και μπες στην δράση.

8. Στρατηγική “Αν.. Τότε..”

Η επίτευξη των στόχων σου μπορεί να ενισχυθεί με μια απλή στρατηγική.. Την στρατηγική “Αν.. Τότε”. Αν δουλεύεις με αυτή την στρατηγική αποκτάς καλύτερο αυτοέλεγχο γιατί συνδέεις μια συγκεκριμένη κατάσταση ενεργοποίησης με μια συγκεκριμένη συμπεριφορά ή ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα. Για παράδειγμα: “Αν φάμε έξω τότε θα παραγγείλω σαλάτα”. Τι συμβαίνει εδώ; Δημιουργούνται συσχετίσεις. Ο αυτοέλεγχος λειτουργεί αποδοτικά και σε βάζει σε έναν τρόπο σκέψης κατά τον οποίο θέτεις τον εαυτό σου σε ενέργεια και δράση (Αν..), καθορίζεις τι πρέπει να κάνεις “Τότε..” και διατηρεί την εστίαση σου στον στόχο σου. Αυτό σιγά σιγά γίνεται ένα μοτίβο και είναι ένας τρόπος για να έχεις αυτοέλεγχο στο maximum.

Να Αγαπάς τον Εαυτό σου και να Ζεις με Πάθος!

Συμπληρωματικά άρθρα και Video:

> Υποσυνείδητο: Ποια Η Δύναμη Του και Πώς Επηρεάζει τη Ζωή Μας

Απορρίπτεις ή απορρίπτεσαι; Η αλήθεια πίσω από την ασθένεια της απόρριψης

 > Τα πιο σημαντικά 10-λεπτά της ημέρας σου, που θα κάνουν τη διαφορά

Εάν θέλεις να μάθεις τις τεχνικές του νευρογλωσσικού προγραμματισμού ~ NLP όπως διδάσκονται στο American board of NLP και να γίνεις ο coach του εαυτού σου τότε κάνε κλικ εδώ

anakaliptontas

Γράψε τη γνώμη σου

Leave A Response

* Denotes Required Field