σκέψη

Πως να επανακτήσεις τον έλεγχο της ζωής σου προκαλώντας την σκέψη σου

Θέλεις να επανακτήσεις τον έλεγχο της ζωής σου; Τότε σταμάτησε να υπερ-αναλύεις τα πάντα χωρίς ουσιαστικό λόγο και κανένα αποτέλεσμα! Προκάλεσε τη σκέψη σου.

Έχεις αισθανθεί ποτέ, το μυαλό και την σκέψη σου να αναπαράγει συνεχώς τα χειρότερα σενάρια, για κάτι που θα ήθελες να κάνεις, ή έκανες ή απλά σκέφτηκες ότι θέλεις να κάνεις;

Ακούγεται περίεργη σαν ερώτηση, αλλά οι παρακάτω “κουβέντες του μυαλού” θα σε βοηθήσουν να καταλάβεις τι εννοώ και ίσως να φωτογραφήσεις και τον εαυτό σου από αυτές.

Τι θα συμβεί εάν δεν κάνω καλή εντύπωση τη πρώτη μέρα στη δουλειά μου;

Να φορέσω αυτό το πουκάμισο με αυτό το παντελόνι ή μήπως το παρακάνω;

Μήπως  πρέπει να ξυπνήσω νωρίτερα για να σιδερώσω το πουκάμισό μου;

Κλείδωσα την πόρτα, φεύγοντας;  Έκλεισα το θερμοσίφωνα; Έβγαλα την πρίζα..

Και τόσες ακόμα ανήσυχες σκέψεις, που οι περισσότερες από αυτές ίσως να είναι και περιττές.

Σε μια μελέτη που έγινε το 2015, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι εμμονικά ανήσυχοι άνθρωποι, τείνουν να είναι αρκετά δημιουργικοί. Και ενώ κανονικά αυτοί οι υπερβολικά ανήσυχοι χαρακτηρίζονται ως ευλογημένοι και εξαιρετικά δημιουργικοί, αυτή ακριβώς η “δημιουργικότητά” μπορεί να τους βάλει σε μπελάδες και να τους προκαλεί και άγχος.

Εάν είσαι ένας από αυτούς τους ανθρώπους που σκέφτεται και αναλύει υπερβολικά κάθε πτυχή ενός θέματος, μιας σκέψης ή μιας ενέργειας, τότε αυτό το άρθρο είναι για εσένα. 

Έχεις αναλογιστεί πραγματικά, πόση ενέργεια χαλάς με το να σκέφτεσαι και να αναλύεις τόσο, την κάθε πλευρά των πραγμάτων ή των σκέψεων;

Μπορεί να αισθάνεσαι ότι έτσι είσαι πιο προετοιμασμένος αλλά μήπως τελικά χάνεις των έλεγχο των σκέψεων σου, ακόμα και της ζωής σου;  

Οι υπερβολικά ανήσυχοι, τείνουν να βάζουν τις σκέψεις τους προς  λάθος κατεύθυνση.

Χρησιμοποιούν τη φαντασία τους με λάθος τρόπο. Τείνουν να βάζουν τη δημιουργικότητά τους για να αναπαράγουν το τι πρέπει να γίνει, στο να κάνουν υποθέσεις και όχι στο να επιλύουν κάποιο πρόβλημα.

Εστιάζουν πάρα πολύ στο μέλλον. Ένας Αμερικανός ομιλητής (Leo F. Buscaglia) το παρουσιάζει με τον πιο σωστό τρόπο: “Η ανησυχία δεν κλέβει την θλίψη από το αύριο, αλλά στερεί τη χαρά από το σήμερα”.

Προσπαθούν να μαντέψουν τι σκέφτεται το μυαλό του άλλου. Η ανάγνωση του μυαλού και της σκέψης κάποιου άλλου δεν είναι κάτι που γίνεται εύκολα! Το μόνο που μπορεί να προκαλέσει αυτή η προσπάθεια είναι να δημιουργήσει ακόμα περισσότερες ανησυχίες και παρεξηγήσεις.

Πολλοί άνθρωποι που έχουν αυτή την τάση της υπερβολικής ανησυχίας πιστεύουν ότι δύσκολα μπορούν να αλλάξουν αυτή τη συνήθεια ή ακόμα χειρότερα πιστεύουν ότι όταν καταλαγιάσει αυτός ο πανικός της ανησυχίας, μπορούν να συνεχίσουν να ζουν κανονικά χωρίς κανένα πρόβλημα. Με αποτέλεσμα να επιλέγουν να αφήνουν το πρόβλημα ουσιαστικά άλυτο, χωρίς να έχουν δώσει στην πραγματικότητα μια λύση.

Αν αυτή είναι και η δική σου σκέψη, θα πρέπει να την εγκαταλείψεις το συντομότερο δυνατό!

Κι αυτό γιατί..

Επιβαρύνει την ψυχική και τη σωματική σου υγεία

Υπερ-επαγρύπνηση. Λόγω της υπερβολικής αυτής ανησυχίας, μπορεί να γίνεις ιδιαίτερα επιφυλακτικός για πιθανές απειλές, ακόμη και στα πιο μικρά πράγματα.

Μειωμένη συγκέντρωση και αναποφασιστικότητα. Ο εγκέφαλος λόγω της υπερβολικής ανησυχίας σου παρασύρεται! Χωρίς εστίαση και καθαρή σκέψη, δεν μπορείς να σκεφτείς σωστά ή να λάβεις τις σωστές αποφάσεις.

Εστίαση στο πρόβλημα. Αντί να δίνεις λύσεις σε ένα πρόβλημα, αποκτάς εμμονή με το πρόβλημα.

Οι ανησυχίες μειώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα. Οι συνεχείς ανησυχίες βάζουν τον οργανισμό σε μία πιο κουρασμένη και νωχελική διάθεση, που σε κάνει πιο επιρρεπή σε διάφορες αρρώστιες και λοιμώξεις.

Οι ανησυχίες προκαλούν αϋπνία. Με το μυαλό σου να περιστρέφεται σε διάφορες σκέψεις και υπερ-αναλύσεις χωρίς καμία σειρά και συνοχή, ένα είναι σίγουρο. Δεν θα απολαύσεις έναν ήρεμο και ξεκούραστο ύπνο.

Εάν λοιπόν όλα τα παραπάνω σου θυμίζουν κάτι, είναι καιρός να σταματήσεις να ανησυχείς τόσο πολύ και να υπερ-αναλύεις τα πάντα.

Είναι καιρός να αντιστρέψεις την κατάσταση.

Και πώς μπορεί να γίνει αυτό;

Διέγραψε τις ανησυχίες σου

Πώς;

Κάθε φορά που θα ανησυχείς, κατέγραψε το πρόβλημα/ματα που σε ενοχλούν και τις πιθανές λύσεις χωρίς όμως να διακόψεις την σκέψη σου, για 3 λεπτά. Δεν χρειάζεται να οργανωθείς με τις σκέψεις σου, απλώς κατέγραψε όπως σου έρχονται στο μυαλό. Δώσε τη λύση και συνέχισε.

Γιατί;

Είναι οι αφηρημένες και διφορούμενες σκέψεις που συνήθως σε κάνουν να ανησυχείς πολύ. Μεταφέροντας την σκέψη σε κάτι συγκεκριμένο μέσω της γραφής, μπορείς να αδειάσεις τις ανησυχίες και τους φόβους από το μυαλό σου. Επίσης, η σκέψη για περισσότερες λύσεις μπορεί να στρέψει την προσοχή σου από την δράση και αποτέλεσμα, δημιουργώντας κι άλλες “προβληματικές” σκέψεις.

Παράδειγμα:

Έκανες μια παρατήρηση σε έναν συνάδελφο ή φίλο ή στον άνθρωπό σου και πιθανόν να ανησυχείς ότι είναι “εκνευρισμένος/νη” από τις κουβέντες σου. Αντί να το σκέφτεσαι και να χάνεσαι στις σκέψεις σου για το τι μπορεί να σκέφτεται, γράψε τις πιθανές ενέργειες που μπορείς να κάνεις για να λύσεις την κατάσταση. 

Εστίασε στο “περιβάλλον” αντί να χάνεσαι στις εσωτερικές σου σκέψεις

Πώς;

Όταν το μυαλό σου δεν απασχολείται δημιουργικά από πρακτικές/ορατές καταστάσεις και θέματα, μην το αφήνεις να χάνεται σε ανησυχίες και εσωτερικές σκέψεις. Στρέψε την προσοχή σου και την εστίαση σου σε κάτι άλλο. Παρακολούθησε τις λεπτομέρειες αυτού που πραγματικά βλέπεις, και όχι αυτού που φαντάζεσαι. Παρακολούθησε και κατέγραψε.

Γιατί;

Έρευνες δείχνουν ότι ένα μυαλό (μια συνεχόμενη σκέψη) που είναι μονίμως σε μια ανησυχία, δεν είναι απαραίτητα και ευτυχισμένο μυαλό! Μια τέτοια κατάσταση συνήθως δημιουργεί επιπλέον αρνητικές σκέψεις και περισσότερες ανησυχίες, οι οποίες δημιουργούνται χωρίς λόγο. Βάζοντας το μυαλού σου να ασχολείται με πρακτικά θέματα και καταστάσεις και όχι με την φαντασία και υποθέσεις,θα σε βοηθήσει να ζεις στο παρόν. Στο τώρα.

Παράδειγμα:

Ξεκινάς για την δουλειά σου. Μην αφήνεις το μυαλό σας να περιπλανηθεί σε προσωπικά προβλήματα, ανησυχίες και αγωνίες. Στρέψε την προσοχή σου αλλού. Στους ανθρώπους γύρω σου, στο δρόμο, σε μικρά απλά πράγματα γύρω σου. Μην δίνεις (αρνητική) τροφή στη σκέψη σου

Προκάλεσε τις παράλογες – ανήσυχες σκέψεις σου

Πώς;

Καταγράψτε τις ανησυχίες σου και στη συνέχεια κάνε ερωτήσεις σε τρίτο πρόσωπο.

– Υπάρχουν αποδείξεις που να υποστηρίζουν αυτή τη σκέψη εάν είναι πραγματική ή υπερβολική;

– Μπορώ να εξετάσω την κατάσταση αυτή πιο θετικά και ρεαλιστικά;

– Ποια είναι η πιθανότητα αυτή η ανησυχία, πραγματικά να συμβεί;

– Αυτή η ανησυχία με βοηθάει σε κάτι ή με βλάπτει;

Γιατί;

Η προκατάληψη της αυτό-επιβεβαίωσης παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στο να πείθουμε τον εαυτό μας, μέσα από τις παράλογες σκέψεις μας. Δίνοντας μια αντικειμενική ματιά στις ανησυχίες σου όμως, θα σε βοηθήσει να εξαλείψεις τις περιττές και πολλές φορές ανούσιες σκέψεις σου.

Παράδειγμα:

Ας πούμε ότι παρουσίασες μια ιδέα στον προϊστάμενο σου. Ή μοιράστηκες μια ιδέα με έναν φίλο ή τον σύντροφό σου. Και θεωρείς ότι η απόδοση σου, ή η παρουσίαση σου δεν ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητική. Μπορεί κάτι να έλειπε ή να ξέχασες να πεις. Αντί να βάλεις το μυαλό σου να σκέφτεται χίλια δύο αρνητικά (για το πώς και τι) και να χάνεται σε υπερβολές και ανήσυχες σκέψεις, ρώτα τον εαυτό σου τα παρακάτω:

– Εντόπισε ο προϊστάμενος σου το κενό που πιστεύεις ότι έχασες;

– Η γενικότερη απόδοση σου ήταν καλή;

– Παρουσίασες τη γενική εικόνα σωστά;

– Με το να ανησυχείς, θα βοηθήσει στην απόφαση σου;

– Μπορείς να κάνεις κάτι να βελτιώσεις το πλάνο σου;

Σκέψου ορθολογικά

Όταν αντιμετωπίζεις το εαυτό σου ορθολογικά, σύντομα θα συνειδητοποιήσεις ότι πολλές από αυτές τις ανησυχίες είναι ασήμαντες.

Από την στιγμή που θέλεις να επανακτήσεις τον έλεγχο της ζωής σου, οφείλεις να κερδίζεις αρχικά τον έλεγχο των σκέψεών σου.

Μην αφήνεις το μυαλό σου να τρέχει και να κάνει υποθέσεις που μπορεί και να μην έχουν καμία ουσία.

Μην δίνεις αρνητική τροφή σκέψης στο μυαλό σου και στο σώμα σου.

Μην  αφήνεις την ευτυχία της καθημερινότητας σου και την ομορφιά του τώρα, σε σκέψεις που και ανησυχίες που μπορεί απλά να είναι περιττές.

Μην καταστρέφεις την υγεία σου. 

  • Διέγραψε τις ανησυχίες σου. Κατέγραψε και δώσε άμεσες λύσεις
  • Ασχολήσου πρακτικά με τη λύση και όχι με την θεωρία της υπερ-ανάλυσης
  • Προκάλεσε τις υπερβολικές ανησυχίες σου.

Αξίζεις πολλά περισσότερα από το να χάνεσαι στις σκέψεις σου και να λειτουργείς αναποτελεσματικά.

Πάρε τον έλεγχο των σκέψεων σου ~ Πάρε τον έλεγχο της ζωής σου.

Νιώσε ~ Σκέψου ~ Δράσε

Να θυμάσαι πως είσαι μοναδικός! Είσαι υπέροχος!

[Εφόσον διάβασες ή βρήκες κάτι ενδιαφέρον σε αυτό το άρθρο, θα σου ζητήσω να το μοιραστείς! Κάνε share και βοήθησε να διαδώσουμε το μήνυμα.. ]

Να Αγαπάς τον Εαυτό σου και να Ζεις με Πάθος!

Συμπληρωματικά άρθρα:

Μάθε να ακολουθείς οδηγίες

Αυτοπραγμάτωση: Η σημαντικότερη ανάγκη του ανθρώπου

Η ερώτηση που κάνει το “όχι” πιο εύκολο

Εάν θέλεις να βελτιώσεις τις σχέση με τον εαυτό σου, τον σύντροφό σου, τα παιδιά σου και τα οικονομικά σου τότε θα αγαπήσεις αυτό το πρόγραμμα. Επιτυχία σημαίνει μετρήσιμα αποτελέσματα. Ξεκίνα σήμερα δωρεάν. Η γνώση είναι δύναμη! Αν θέλεις να μάθεις περισσότερα κάνε κλικ εδώ

2_online-week-courses-12200x667-1

Γράψε τη γνώμη σου

1 Σχόλιο

  • Δωρα

    Απάντηση Απάντηση 14 Απριλίου 2018

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΣΟΥ….

Αφήστε το μήνυμά σας

* Δηλώνει Υποχρεωτικό Πεδίο