Δε φαντάζεσαι τι καλό μπορεί να σου κάνει η ζήλια, όταν..

Η ζήλια είναι ένα τοξικό συναίσθημα το οποίο δυστυχώς κυριαρχεί στην ζωή μας. Θα το συναντήσεις σε πολλές μορφές. Θα το βρεις να υπάρχει μέσα σε μια ερωτική σχέση, σε συνεργασίες, φιλίες ακόμα και μέσα στην οικογένεια.. Παντού!

Με οποιαδήποτε μορφή κι αν εμφανίζεται, η ζήλια είναι ένα συναίσθημα που είναι δύσκολο να το διαχειριστεί αυτός που το βιώνει.

Αφήνει μια αίσθηση ασφυξίας και θυμού.

Το αρνητικό αυτό συναίσθημα μπορεί να σε γεμίσει χωρίς λόγο με ανασφάλεια. Πριν πέσεις σε αυτή τη παγίδα, είναι καλό να πάρεις λίγο χρόνο και να αναλογιστείς αν αυτό το συναίσθημα προέρχεται από δικές σου λανθασμένες υποθέσεις και αντιλήψεις, που έχεις στο μυαλό σου σχετικά με τις προθέσεις των άλλων ανθρώπων.

Από που όμως προέρχεται η ζήλια;

Η ζήλια προέρχεται από ανεκπλήρωτες παιδικές ανάγκες.

Ορίζεται ως ένα πανίσχυρο αρνητικό συναίσθημα, απόλυτα τοξικό, το οποίο έχει ως πηγή την ανασφάλεια, τον φόβο, την ανησυχία και το άγχος για μια ενδεχόμενη απώλεια κάποιου ανθρώπου ή αντικείμενου μεγάλης προσωπικής αξίας. Σου ακούγεται οικείο;

Κάποιοι άνθρωποι είναι πιο επιρρεπείς στο να υποθέσουν το χειρότερο και βγάζουν πολύ γρήγορα και εύκολα συμπεράσματα. Κάποιοι άλλοι όχι. Αντιθέτως.. Δεν φαίνεται να επηρεάζονται καθόλου.

Η απάντηση σε αυτό ίσως βρίσκεται στα παιδικά μας χρόνια και στην σχέση μας με τους γονείς μας και γενικά τα οικεία μας πρόσωπα.

Υπάρχει μία θεωρία. Η θεωρία της προσκόλλησης, η οποία μας εξηγεί πώς η ποιότητα των παιδικών μας χρόνων επηρεάζει πάρα πολύ τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούμε στις σχέσεις που δημιουργούμε ως ενήλικες.

Εάν για παράδειγμα η ανάγκη μας για αγάπη δεν καλύπτεται, ενώ στην παιδική μας ηλικία είχαμε πάντα αγάπη από τους ανθρώπους του περιβάλλοντος μας, αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να γεμίζουμε και να παγιδευόμαστε σε ένα αίσθημα ανασφάλειας και ζήλιας για εκείνους τους ανθρώπους τους οποίους βλέπουμε να συνεχίζουν και δημιουργούν σχέσεις αγάπης.

Αυτό το αίσθημα της ανασφάλειας οδηγεί στην κτητικότητα και τον φόβο ότι δεν είμαστε αρκετά καλοί. Είναι αυτή η παραπλανητική προσδοκία για τους άλλους ανθρώπους που σχηματίζεται στην παιδική μας ηλικία και που οδηγεί στο αίσθημα της ζήλιας.

Ο φόβος του να χάσεις κάποιον ή την αγάπη του, οδηγεί σε επιθετικότητα προς τον άλλον και κάποιες φορές μια εχθρική αντιμετώπιση. Και τις περισσότερες φορές αυτό είναι απλά μια λανθασμένη πίστη ή αντίληψη.

webinar_online

Είναι όμως η ζήλια πραγματικά τόσο κακή;

Η ζήλια υπήρχε πάντα.

Είναι τόσο παλιά όσο και η δημιουργία του κόσμου. Ο Σαίξπηρ, την ονόμασε ως το «τέρας με το πράσινο μάτι». Με αυτό τον τρόπο ήθελε να παρουσιάσει έναν άνθρωπο ο οποίος δεν αντιλαμβάνεται ορθά μια κατάσταση.

Έναν άνθρωπο ο οποίος θυμώνει συχνά και έχει μια καταστροφική συμπεριφορά, τόσο για τον εαυτό του όσο και για τους ανθρώπους γύρω του.

Όμως συμβαίνει πάντα αυτό;

Κάποιες φορές όταν βρίσκεσαι από την άλλη πλευρά του νήματος της ζήλιας και είσαι ο άνθρωπος τον οποίο τον ζηλεύουν, μπορεί η ζήλια του άλλου να σε κολακεύσει. Ή να σε κάνει να νιώσεις μια πληρότητα και ευγνωμοσύνη και να σκεφτείς ότι αυτό που κάνεις ή έχεις, είναι αυτό που πολλοί θα το ήθελαν και το προσδοκούν αλλά εσύ.. το έχεις. Για παράδειγμα μπορεί κάποιος να ζηλεύει την όμορφη σχέση που έχεις, την δουλειά που έχεις, το σπίτι που έχεις κλπ.

Η ζήλια ίσως να μην μπορεί να αποφευχθεί. Όμως μπορείς να μάθεις να την διαχειρίζεσαι και να την εκδηλώνεις σωστά. Έτσι, αν η ζήλια είναι ένα αναπόφευκτο συναίσθημα, τότε το κλειδί για να έχεις υπέροχες και αρμονικές σχέσεις με τους γύρω σου είναι να μπορείς να την θέσεις υπό έλεγχο.

Πώς μπορούμε να περιορίσουμε αποτελεσματικά κάθε επιζήμια συμπεριφορά και αντίδραση ζήλιας;

Το κλειδί βρίσκεται στον τρόπο που χτίζουμε και δουλεύουμε πάνω στις σχέσεις μας με τους ανθρώπους αλλά και με τον εαυτό μας. Χρειάζεται να δουλέψουμε πάνω στην κατανόηση και την αντιμετώπιση των ανασφαλειών μας.

Ακόμα κι αν δεν τις εξαλείψουμε εντελώς είναι σημαντικό να εργαστούμε με στόχο την διαχείριση των αρνητικών συναισθημάτων που περιβάλλουν τη ζήλια όπως ο φόβος, η χαμηλή αυτοεκτίμηση και το άγχος.

Αν αντιμετωπίσεις αυτά τα συναισθήματα θα μπορέσεις να διαχειριστείς καλύτερα την ζήλια.

Αποτελεσματικές στρατηγικές για την αντιμετώπιση της ζήλιας

> Μίλα

Εάν αισθάνεσαι θυμό, ανασφάλεια και ζήλια, ο καλύτερος τρόπος είναι να το εκφράσεις. Αν το κρατήσεις μέσα σου θα το αναγκάσεις να γιγαντωθεί και τελικά να εκδηλωθεί με τοξικό τρόπο.

> Διαχειρίσου το άγχος σου

Το άγχος μπορεί να είναι ένας από τους μεγαλύτερους παράγοντες της δημιουργίας του συναισθήματος της ζήλιας, οπότε βεβαιώσου ότι διαθέτεις στρατηγικές διαχείρισης άγχους.

Η άσκηση, ο διαλογισμός, η σωστή διατροφή και οτιδήποτε υποστηρίζει την ψυχική και σωματική σου υγεία και ευεξία θα σε βοηθήσει σε όλες τις μορφές αρνητικών συναισθημάτων.

> Ζήτησε κατανόηση

Μίλησε με τον άλλον άνθρωπο και ζήτησε του την κατανόηση του. Να είσαι ειλικρινής σχετικά με την κατάσταση και αποδέξου αυτό που έχει να σου πει ο άλλος. Αν έχει κατανόηση, θα κάνει ότι μπορεί για να σε κάνει να αισθανθείς καλύτερα και περισσότερο ασφαλής.

Αποδέξου την απάντησή του και μην εστιάζεις στο θέμα. Καλλιέργησε ένα ανοιχτό τύπου επικοινωνίας που θα ενθαρρύνει την συζήτηση και την εμπιστοσύνη μεταξύ σας.

> Αναρωτήσου “Είναι αυτή η σχέση πραγματικά για μένα;”

Αν έχεις την ανάγκη να σε καθησυχάζει ο άλλος συνέχεια τότε ίσως είναι ένα καμπανάκι, ότι αυτή δεν είναι μια υγιής σχέση για κανέναν από τους δυο σας.

Μερικές φορές υπάρχουν λόγοι που θα αισθανθείς ζήλια και αν έχεις δοκιμάσει να τους ξεπεράσεις, αλλά εξακολουθείς να αντιμετωπίζεις αρνητικά συναισθήματα, τότε ίσως υπάρχει ένας βαθύτερος λόγος.

Δώσε σημασία στο ένστικτό σου αλλά βεβαιώσου πρώτα ότι οι σκέψεις σου είναι καθαρές και δεν είναι σκέψεις κάτω από το πρίσμα του φόβου, του άγχους και της ανασφάλειας.

Ανασφάλεια – η ρίζα της ζήλιας

Εάν η ζήλια είναι απλά εκδήλωση ανασφάλειας και καταφέρεις τον εαυτό σου να αισθάνεται περισσότερο ασφαλής, τότε αυτός είναι ο #1 τρόπος για την καταπολέμησή της.

Μην συγκρίνεις τον εαυτό σου με τους άλλους.

Πολλές φορές όταν αρχίζεις να συγκρίνεις τον εαυτό σου με τους άλλους, ανθρώπους με τους οποίους έχεις μία “αντιπαλότητα”, χάνεις την αυτοεκτίμησή σου. Τις περισσότερες φορές μάλιστα είναι μια δική “αντιπαλότητα”. Χρειάζεται να συνειδητοποιήσεις ότι οι αρνητικές σου αντιλήψεις είναι σε μεγάλο βαθμό αναληθείς.

Ποιες είναι αρνητικές σκέψεις σου;

Χρειάζεται να ξέρεις πάντα ποια είναι τα αρνητικά πρότυπα των σκέψεων σου. Όταν θα έρχονται λοιπόν στην επιφάνεια αναρωτήσου γιατί συμβαίνει αυτό και προσπάθησε να τις αντικαταστήσεις με θετικές σκέψεις.

Να θυμάσαι ότι αξίζεις να έχεις αγάπη στην ζωή σου.

Η αγάπη για τον εαυτό σου και η γνώση ότι αξίζεις αγάπη, θα αλλάξει σιγά σιγά το τρόπο που σκέφτεσαι και θα σε οδηγήσει στην συναισθηματική σου σταθερότητα και ηρεμία.

Μην απογοητεύεσαι λοιπόν με τον εαυτό σου επειδή έχεις αυτό το αρνητικό συναίσθημα της ζήλιας.

Συμβαίνει σε όλους. Μάθε από αυτήν.

Να θυμάσαι να εστιάζεις στον εαυτό σου και στην αξία σου και θα δημιουργήσεις μια νοοτροπία που θα μειώσει την ζήλια μέσα σου και θα σε βοηθήσει να δημιουργήσεις υπέροχες και αρμονικές σχέσεις.

Πάρε τον έλεγχο των σκέψεων σου ~ Πάρε τον έλεγχο της ζωής σου.

Νιώσε ~ Σκέψου ~ Δράσε

Να θυμάσαι πως είσαι μοναδικός! Είσαι υπέροχος!

[Εφόσον διάβασες ή βρήκες κάτι ενδιαφέρον σε αυτό το άρθρο, θα σου ζητήσω να το μοιραστείς! Κάνε share και βοήθησε να διαδώσουμε το μήνυμα.. ]

Να Αγαπάς τον Εαυτό σου και να Ζεις με Πάθος!

Συμπληρωματικά άρθρα:

Πώς η απόρριψη μπορεί να γίνει λιγότερο επώδυνη

Πώς το δύσκολο, μπορεί να γίνει πιο εύκολα;

Ό,τι ελέγχει το μυαλό σου, ελέγχει τη ζωή σου

 

Εάν θέλεις να βελτιώσεις τις σχέση με τον εαυτό σου, τον σύντροφό σου, τα παιδιά σου, τους ανθρώπους γύρω σου. Εάν θέλεις να βελτιώσεις τα οικονομικά σου και να πετύχεις τους στόχους που έχεις βάλει στη ζωή σου, τότε θα αγαπήσεις αυτό το πρόγραμμαΜάθε περισσότερα κάνε κλικ εδώ

Επιτυχία σημαίνει μετρήσιμα αποτελέσματα. Ξεκίνα σήμερα Δωρεάν. Η γνώση είναι δύναμη!

 

2_online-week-courses-12200x667-1

Γράψε τη γνώμη σου

Αφήστε το μήνυμά σας

* Δηλώνει Υποχρεωτικό Πεδίο