#4 απλά βήματα για να μπορέσεις να αντιμετωπίσεις το άγχος

#4 απλά βήματα για να μπορέσεις να αντιμετωπίσεις το άγχος

Νιώθεις το στήθος σου να σφίγγεται και η αναπνοή σου γίνεται δύσκολη όταν πρέπει να αντιμετωπίσεις μια δύσκολη κατάσταση; Η λέξη που αντιπροσωπεύει αυτό που αισθάνεσαι είναι το άγχος.

Το άγχος προέρχεται από την λέξη ἄγχω που στην αρχαία ελληνική γλώσσα σημαίνει σφίγγω ή πνίγω. Όταν ένας άνθρωπος νιώθει άγχος το σώμα του βρίσκεται σε ένταση και ο εγκέφαλος του πυροδοτείται από πολλαπλές σκέψεις που δεν τον βοηθούν να ηρεμήσει αλλά εντείνουν αυτό το εσωτερικό “σφίξιμο” που αισθάνεται.

Ήμουν στην ίδια θέση με εσένα. Είχα άγχος όχι μόνο σε μια δύσκολη κατάσταση αλλά και σε απλά ζητήματα που δυσκόλευαν την καθημερινότητα μου. Για την ακρίβεια την έκαναν αβάσταχτη. Ανακάλυψα όμως #4 απλούς τρόπους που με βοήθησαν να αντιμετωπίσω το άγχος μου και με ελευθέρωσαν από αυτό και θέλω με πολύ χαρά να τους μοιραστώ μαζί σου.

efta vimata epityxias

Ας δούμε ποιοι είναι αυτοί:

1. Βρες την πηγή του άγχους

Γιατί αισθάνεσαι άγχος; Θέλω την στιγμή που θα είσαι αγχωμένος να πάρεις ένα χαρτί και ένα στυλό και να γράψεις μια λίστα με όλα όσα σου δημιουργούν αυτή την ανησυχία και όλα όσα σε κάνουν να έχεις άγχος στην ζωή σου γενικότερα. Τι είναι αυτό που σε γεμίζει άγχος; Είναι η εργασία σου; Οι προθεσμίες; Τα χρήματα; Κατέγραψε τα και διάβασε τα πάνω από 10 φορές. Αυτό που θέλω να καταλάβεις μέσα από αυτή την διαδικασία είναι την πηγή, την προέλευση του άγχους που σε κυριεύει. Γιατί; Γιατί όταν την βρεις θα ξέρεις και πότε, κάτω από ποιες καταστάσεις, μπορεί να αγχωθείς. Θα είσαι προετοιμασμένος και με περισσότερες άμυνες.

2. Κατανόηση του άγχους

Η κατανόηση του άγχους είναι ένα από τα πιο σημαντικά βήματα στην αντιμετώπιση του. Διάβασε πάλι αυτά που έχεις γράψει. Μπες πιο βαθιά σε αυτά. Βρες τα βασικά σημεία των καταστάσεων και των πραγμάτων που σε αγχώνουν και σου δημιουργούν προβλήματα. Σπάσε τα σε πιο μικρά μέρη και δες πιο καθαρά την εικόνα. Μήπως σε άγχωνε ότι τα έβαζες όλα στο μυαλό σου και ένιωθες ανήμπορος να ανταπεξέλθεις; Αυτό που χρειάζεται να καταλάβεις επίσης είναι ότι δεν είσαι ο μόνος. Εκατομμύρια άνθρωποι στην γη έχουν άγχος. Και το αμέσως επόμενο που χρειάζεται να κατανοήσεις είναι ότι το άγχος είναι κάτι προσωρινό. Όπως ήρθε, έτσι θα φύγει.

3. Αντιμετωπίζοντας το άγχος

Φτάσαμε στο καλύτερο μέρος της διαδικασίας! Αντιμετώπιση του άγχους! Ήρθε η ώρα να αντιμετωπίσουμε όσα μας απασχολούν. Να αντιμετωπίσουμε τους φόβους μας. Να αντιμετωπίσουμε τον εαυτό μας. Ο καλύτερος τρόπος για να το κάνεις αυτό είναι να βρεις μέσα από κάθε μέρα το γεγονός που πυροδότησε το άγχος σου περισσότερο. Όταν βρεις αυτή την στιγμή θέλω να κάνεις ένα βήμα πίσω και να αναρωτηθείς “Θα το θυμάμαι σε μια εβδομάδα; Σε ένα μήνα; Σε ένα χρόνο;”. Σκέψου το γεγονός που σε αγχώνει έχει πραγματικά τόσο μεγάλη σημασία; Πίστεψε με όταν το φέρεις στις πραγματικές τους διαστάσεις θα δεις ότι δεν είναι τίποτα τελικά και απλά το είχες μεγεθύνει στο μυαλό σου και σε είχε τρομοκρατήσει. Προς Θεού, δεν εννοώ πως κάθε μα κάθε φορά που αγχώνεσαι είναι για έναν ασήμαντο λόγο. Όμως τουλάχιστον, περιορίζοντας το άγχος σε ασήμαντα γεγονότα, σίγουρα κάνεις την ζωή σου καλύτερη και όχι μόνο. Έχεις περισσότερη ενέργεια και αντοχή για να αντιμετωπίσεις τα μεγάλα και τα ουσιαστικά.

4. Αποδοχή

Το αμέσως επόμενο βήμα είναι να αποδεχτείς το άγχος σου. Το άγχος είναι κάτι που θα σε απασχολήσει στην ζωή σου γιατί είσαι άνθρωπος. Και οι άνθρωποι αγχώνονται κάποια στιγμή. Δεν είναι κάτι που πρέπει να το ξορκίζεις και να ντρέπεσαι. Είναι κάτι που χρειάζεται να το αποδεχτείς, να δουλέψεις για να το αντιμετωπίσεις και όταν τα καταφέρεις να νιώθεις περήφανος γι’ αυτό. Όταν έχεις να αντιμετωπίσεις μια στιγμή άγχους πάρε μια βαθιά ανάσα.. Μην το αγνοείς. Αντιμετώπισε το. Διαχειρίσου το.

Ξεπέρασα το άγχος μου ακολουθώντας τα παραπάνω #4 βήματα. Δεν ήταν εύκολη η διαδρομή αλλά την απόλαυσα καθώς αντιμετώπισα τους φόβους μου, βγήκα από την ζώνη άνεσης μου και πέτυχα πολλούς εκπληκτικούς στόχους κατά την διάρκεια της διαδρομής.

Ήρθε λοιπόν η ώρα να πετύχεις κι εσύ τους δικούς σου στόχους. Να αντιμετωπίσεις το άγχος και να το νικήσεις. 

Να Αγαπάς τον Εαυτό σου και να Ζεις με Πάθος!

Συμπληρωματικά άρθρα και Video:

Μερικές συνήθειες που θα κάνουν την ζωή σου να αλλάξει προς το καλύτερο

#5 τρόποι για να μειώσεις την πιθανότητα να έρθεις αντιμέτωπος με κάποιο κίνδυνο

Πώς μπορώ να επικοινωνήσω όταν κάποιος με διακόπτει;

Εάν θέλεις να μάθεις τις τεχνικές του νευρογλωσσικού προγραμματισμού ~ NLP όπως διδάσκονται στο American board of NLP και να γίνεις ο coach του εαυτού σου τότε κάνε κλικ εδώ
anakaliptontas

Γράψε τη γνώμη σου

Αφήστε το μήνυμά σας

* Δηλώνει Υποχρεωτικό Πεδίο