Πως επηρεάζεται η υγεία σου από το άγχος και την ανησυχία

Πώς επηρεάζεται η υγεία σου από το άγχος και την ανησυχία

Πολλοί άνθρωποι βασανίζονται από αϋπνίες, πονοκεφάλους, αύξηση βάρους, δυσπεψία. Ίσως να είσαι κι εσύ ένας από αυτούς. Ίσως να έχεις ήδη συμβουλευτεί έναν γιατρό για να σε βοηθήσει να καταλάβεις ποια είναι η αιτία που προκαλεί αυτά τα συμπτώματα και ο οποίος, παρά τις εξετάσεις στις οποίες υποβλήθηκες, δεν μπόρεσε να κάνει μια ακριβή διάγνωση.  Ποια είναι όμως η αιτία που δημιουργεί όλη αυτή την αναστάτωση και ταλαιπωρία; Δεν είναι άλλο από το άγχος και την ανησυχία

Το άγχος είναι πλέον τόσο διαδεδομένο στη σημερινή εποχή και στην σημερινή κοινωνία. Αμέτρητες επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει ότι έχει σοβαρό αντίκτυπο στην υγεία και την ευημερία μας. Παράγει  συμπτώματα ισοδύναμα με επιπλοκές λόγω υπέρτασης καθώς επίσης είναι η αιτία για πολλά αυτοάνοσα νοσήματα. 

Αλλά η γνώση είναι δύναμη. Όσο περισσότερο αντιλαμβάνεσαι την προέλευση των συμπτωμάτων σου, τόσο περισσότερο θα εστιάζεις στην αντιμετώπιση του εν λόγω προβλήματος. Και για να σε βοηθήσω να διακρίνεις ποιες ασθένειες μπορεί να σχετίζονται με αυτό, έχω καταγράψει και θα βρεις παρακάτω 14 τρόπους με τους οποίους το άγχος επηρεάζει την υγεία σου: 

Αρτηριακή Πίεση: 

Το άγχος μπορεί να αυξήσει την αρτηριακή σου πίεση περιορίζοντας προσωρινά τα αιμοφόρα αγγεία σου και επιταχύνοντας τον καρδιακό σου παλμό. Αυτό μπορεί να είναι επιβλαβές για την υγεία σου εάν έχει διάρκεια στον χρόνο και επαναλαμβάνεται.  

Καρδιακές παθήσεις: 

Η στεφανιαία νόσος έχει παρατηρηθεί ότι εμφανίζεται πιο συχνά σε άτομα που υποβάλλονται σε χρόνιο άγχος. Η επίπτωση των καρδιακών προσβολών έχει επίσης αποδειχθεί ότι αυξάνεται ως συνέπεια της έντονης πίεσης και του άγχους. 

Λαιμαργία: 

Όταν είσαι κάτω από την επήρεια του άγχους, μπορεί να είναι δυσκολότερο να αντισταθείς στην ζάχαρη ή στο λίπος. Μπορεί επίσης να πιάσεις τον εαυτό σου να τρώει σε μια προσπάθεια να καλύψεις τις συναισθηματικές σου ανάγκες. 

Αύξηση βάρους:

 Έρευνες έχουν δείξει ότι όταν τα επίπεδα του άγχους και της κορτιζόλης είναι υψηλά, ο οργανισμός ενισχύει την αποθήκευση λίπους, ιδιαίτερα στην περιοχή της κάτω κοιλιακής χώρας. Αυτό το λίπος στην κοιλιά, επίσης γνωστό ως σπλαχνικό λίπος, με τη σειρά του αυξάνει τις φλεγμονές και την αντίσταση στην ινσουλίνη στο σώμα. 

Αϋπνία: 

Το άγχος προκαλεί αϋπνία, καθιστώντας δύσκολη την ανάπαυση κατά την διάρκεια της νύχτας. Το άγχος προκαλεί επίσης υπερένταση, που μπορεί να διαταράξει την ισορροπία μεταξύ ύπνου – ξύπνιου. 

Κεφαλαλγίες τάσης: 

Το άγχος προκαλεί στο σώμα σου την απελευθέρωση χημικών ουσιών όπως η αδρεναλίνη και η κορτιζόλη. Αυτές οι χημικές ουσίες μπορούν να προκαλέσουν αγγειακές αλλοιώσεις οι οποίες με την σειρά τους προκαλούν κεφαλαλγίες τάσης ή ημικρανίες. Έρευνες  έχουν διαπιστώσει επίσης, ότι οι προκαλούμενες από το άγχος διακυμάνσεις των νευροδιαβιβαστών – όπως η σεροτονίνη και οι ενδορφίνες – ενεργοποιούν τις διόδους του πόνου στον εγκέφαλο, οδηγώντας σε πονοκεφάλους. 

Μνήμη: 

Το χρόνιο άγχος έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τη χωρική μνήμη: τη μνήμη η οποία βοηθάει να ανακαλέσουμε τοποθεσίες και να συσχετίσουμε αντικείμενα. Έρευνες ανακάλυψαν επίσης μια σύνδεση μεταξύ της αύξησης της κορτιζόλης και της δυσκολίας σχηματισμού νέων αναμνήσεων. 

Εγκεφαλική λειτουργία:

Μελέτες απεικόνισης του εγκεφάλου δείχνουν ότι το χρόνιο στρες μπορεί να μειώσει την ποσότητα ιστού σε περιοχές του εγκεφάλου που ρυθμίζουν τα συναισθήματα και τον αυτοέλεγχο. 

Ιώσεις: 

Το άγχος αποδυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα καθιστώντας δύσκολη την ανάρρωση των ανθρώπων που έχουν εκτεθεί σε ιούς. 

Τριχόπτωση: 

Έρευνες έχουν δείξει ότι το έντονο άγχος προκαλεί τρεις διαφορετικούς τύπους τριχόπτωσης. 

Εγκυμοσύνη:

Το έντονο άγχος μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες πρόωρου τοκετού. Υπάρχουν ακόμη και μερικές μελέτες που υποδηλώνουν ότι πολύ υψηλά επίπεδα άγχους μπορεί να επηρεάσουν την ανάπτυξη του εμβρυϊκού εγκεφάλου. 

Δυσπεψία: 

Το στρες μπορεί να προκαλέσει ή να επιδεινώσει την καούρα, τις κράμπες στο στομάχι και τη διάρροια. Το γνωστό αυτό πρόβλημα πέψης, γνωστό ως σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, πιστεύεται ότι τροφοδοτείται επίσης από το άγχος. 

Πρόωρη γήρανση:

Η χρόνια καταπόνηση από το άγχος μπορεί να μειώσει τα τελομερή, τα προστατευτικά καλύμματα στα άκρα των κυτταρικών χρωμοσωμάτων. Καθώς τα τελομερή ελαττώνουν, τα κύτταρα τους γερνούν ταχύτερα και πεθαίνουν νεότερα, συμβάλλοντας στην πρόωρη γήρανση και σε μικρότερη διάρκεια της ανθρώπινης ζωής. 

Σεξουαλικότητα:

Έρευνες έχουν δείξει ότι τα άτομα που έχουν έντονο στρες τείνουν να έχουν μειωμένη σεξουαλικότητα και μειωμένη ευχαρίστηση κατά την διάρκεια της πράξης. 

Όπως ήδη θα έχεις διαπιστώσει το άγχος είναι πολύ επιβλαβές για την υγεία σου. Τι θα μπορούσες όμως να κάνεις για την αντιμετώπιση του; Κάνε κλικ στα κάτωθι Link και θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για την αντιμετώπιση του: 

Τα #5 tips για μια ζωή χωρίς άγχος και γεμάτη χαρά

Πώς να βγάλεις το άγχος από τη ζωή σου αποκτώντας ευτυχία και ηρεμία

Πώς να αντιμετωπίσω το άγχος και να απελευθερωθώ από αυτό

Να Αγαπάς τον Εαυτό σου και να Ζεις με Πάθος! 

Γράψε τη γνώμη σου

Αφήστε το μήνυμά σας

* Δηλώνει Υποχρεωτικό Πεδίο