Να στηρίζεις τον σύντροφο σου

Πώς διαχειρίζεσαι εσύ και ο σύντροφος σου τη σχέση σας όταν μπαίνει ανάμεσα σας το stress ή το άγχος;

Σου έχει συμβεί ποτέ το stress ή το άγχος να γίνει η αιτία μια σύγκρουσης ή επιθετικής συμπεριφοράς; Έχεις νιώσει ποτέ να θέλεις να αμυνθείς ή να επιτεθείς λόγω του άγχους ή του stress; Έχεις νιώσεις να έχεις εσύ ή ο σύντροφός σου την τάση να αποστασιοποιείται συναισθηματικά ή να απογοητεύεται ή να θυμώνει λόγω του άγχους ή του stress;

Ή έχεις αναπτύξει τη συναισθηματική σου νοημοσύνη σε εκείνο το βαθμό που μπορείς να μετατρέπεις το stress ή το άγχος σε ευκαιρία για εσένα και τον σύντροφο σου ώστε να έρθετε πιο κοντά; Πώς θα  ανακαλύψετε τους τρόπους που θα μπορείτε να υποστηρίζετε, να παρηγορείτε και να νοιάζεστε ο ένας τον άλλον; Και να τοποθετήσει ο καθένας από εσάς την κάλυψη των αναγκών του συντρόφου του στην κορυφή των προτεραιοτήτων του, ανεξάρτητα από το πόσο προκλητική είναι η κατάσταση;

Το άγχος και το stress μπορεί να είναι η αιτία για να γίνει ένας άνθρωπος πιο ευερέθιστος, να νιώθει αυξημένη κόπωση, να αυξήσει τη πιθανότητα να ασθενήσει και για πολλές άλλες αρνητικές συνέπειες. Πολλές φορές χωρίς να το καταλάβουμε εμφανίζεται στις πράξεις μας, στη συμπεριφορά μας και στη μη λεκτική αλλά και λεκτική επικοινωνία. Έτσι αναπόφευκτα έχει συνέπειες όχι μόνο στη συντροφική μας σχέση αλλά σε όλες τις άλλες σχέσεις της ζωής μας… ακόμη και στη σχέση με τον εαυτό μας αλλά και την οικονομική μας κατάσταση. Ωστόσο, ο τρόπος που θα διαχειρστείς μια κατάσταση γεμάτη από stress και άγχος θα καθορίσει προς τα που θα οδηγηθεί η σχέση σου με τον σύντροφο σου.

Έτσι σε αυτό το σημείο θα πρέπει να απαντήσει με ειλικρίνεια :

Θέλεις να έχεις μια δημιουργική, χαρούμενη και ήρεμη σχέση ή θέλεις να θυμώνεις, να στεναχωριέσαι και να νιώθεις μόνος ή μόνη είτε μέσα στη σχέση είτε όταν χωρίσεις από αυτήν τη σχέση;

Όταν επιτρέπουμε στο άγχος και το stress να ελέγχουν και να γεμίζουν την κατάσταση της σχέσης μας με το σύντροφο μας τότε ανοίγουμε τη πόρτα της δημιουργίας μιας έντασης και συναισθηματικής απομάκρυνσης.  Τώρα εάν αυτή η κατάσταση διαιωνιστεί τότε η σχέση ξεμένει από ενέργεια, αγάπη, πάθος και έρωτα που ήταν οι κοινές συνισταμένες που μας ένωσαν με τον άλλον άνθρωπο.

Από την άλλη μεριά του νομίσματος όταν εξασφαλίζουμε στο σύντροφο μας τη συναισθηματική υποστήριξη που χρειάζεται, μπορούμε να δημιουργήσουμε μια βαθιά σχέση αγάπης. Ο λόγος είναι απλός. Όσο παράξενο και εάν φαίνεται το άγχος και το stress κάνει το σύντροφο σου περισότερο πεισματάρη, μη διαλεκτικό και απομακρυσμένο… ενώ η συναισθηματική υποστήριξη τον βοηθάει να εκδηλώσει την υπομονή του, την αγάπη τους και τον αληθινό του εαυτό προς τα εσένα. Όπως κατανοείς η συναισθηματική υποστήριξη έχει πολλά οφέλη για εσένα, τον σύντροφό σου και τη σχέση σας.

Μια πρόσφατη μελέτη που διεξήχθη από την American Psychological Association έδειξε ότι εκείνοι που δήλωσαν ότι έχουν κάποιον που μπορεί να τους υποστηρίζει συναισθηματικά νιώθουν χαμηλότερα επίπεδα άγχους/stress και καλύτερη ποιότητα σχέσης από εκείνους που δεν έχουν συναισθηματική υποστήριξη. Επίσης, είναι λιγότερο πιθανό να αυξηθούν τα επίπεδα άγχους σε σχέση με το παρελθόν και λιγότερο πιθανό να αφήσουν το άγχος να πάρει τον έλεγχο της ζωής τους και της συντροφικής τους σχέσης.

H παροχή συναισθηματικής υποστήριξης μπορεί επίσης να βοηθήσει το σύντροφό σας να διατηρήσει μια πιο θετική προοπτική στην εργασία του. Μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το Florida State University καθηγητής Wayne Hochwarter αποκάλυψε ότι «οι εργαζόμενοι με υψηλά επίπεδα άγχους αλλά ισχυρή συναισθηματική υποστήριξη είχαν 25% υψηλότερο ποσοστό των επιπέδων συγκέντρωσης στο χώρο εργασίας σε σύγκριση με εκείνους που δεν είχαν σταθερή συζυγική υποστήριξη.” Θα ήταν επίσης “33% περισσότερο πιθανότερο να έχουν θετικές σχέσεις με τους συναδέλφους τους και είχαν 20% υψηλότερο επίπεδο ικανοποίησης από την εργασία σε σύγκριση με τους συνομηλίκους τους ».

Στην κορυφή των παροχών που σχετίζονται με την εργασία, τα άτομα με ισχυρή συζυγική υποστήριξη παρουσίασαν επίσης αύξηση εισοδήματος. Ανέφεραν 50% υψηλότερα ποσοστά ικανοποίησης από τις σχέσεις τους, ένα 25% χαμηλότερο ποσοστό της κόπωσης μετά την εργασία και 25% περισσότερες πιθανότητες να είναι ικανοποιημένοι με το χρηματικό ποσό που δαπανούν με τα παιδιά τους μέσα σε ένα χρόνο.

Αν αναλογιστείς πόσα ζευγάρια τσακώνονται για τις οικονομικές δυσκολίες που βιώνουν τότε μπορείς να φανταστείς πως θα μπορούσαν να αποφύγουν μια από τις αιτίες αυτών των συγκρούσεων.

Στο τέλος της ημέρας, δεν μπορούμε να ελέγξουμε κατά πόσον ή όχι ο σύντροφος μας βιώνει άγχος ή stress. Το μόνο πράγμα που μπορούμε να ελέγξουμε είναι ο εαυτός μας, τις δράσεις μας, τις αντιδράσεις μας, τις επιλογές που κάνουμε κάθε μέρα. Αλλά εάν αγκαλιάσεις τη δύναμη που θα σου φέρει η συναισθηματική υποστήριξη που θα παρέχεις στον εαυτό σου και στον σύντροφο σου τότε θα είσαι σε θέση να απολαύσεις μια υπέροχη δημιουργική και ήρεμη οικογένεια, χωρίς άγχος και stress.

Εάν έχει αξία αυτό για εσένα τότε κάνε τις παρακάτω εργασίες :

Πάρε ένα στυλό ή μολύβι και χαρτί. Μείνε για λίγο μόνος σου και απάντησε στις ερωτήσεις με απόλυτη ειλικρίνεια :

  1. Νοιάζεσαι για τις ανάγκες του συντρόφου σου; ή μόνο οι δικές σου σε απασχολούν;
  2. Εάν νοιάζεσαι για τις ανάγκες του τότε πως τον υποστηρίζεις συναισθηματικά;
  3. Νιώθεις ήρεμος και ασφαλής με τη συμπεριφορά που έχεις; ή θα νιώθεις ενοχές για όλα όσα δεν έκανες εάν κάποια στιγμή χωρίσεις λόγω της συνιασθηματικής σου απουσίας;
  4. Τι μαθαίνεις από όλες τις απαντήσεις που έδωσες;
  5. Τι δεσμεύεσαι να κάνεις από εδώ και πέρα;

Είμαι σίγουρος πως το γνωρίζεις αλλά θα το αναφέρω γιατί η επανάληψη είναι η μητήρ μαθήσεως. Ότι κάνεις δε το κάνεις για τον άλλον. Μέσα από τον άλλο βοηθάς να απολαύσεις μια καλύτερη ζωή εσύ. Έτσι, απόφυγε να πέφτεις στην παγίδα εγώ… Να είσαι για τον άλλον εάν θέλεις να ευτυχίσεις στη ζωή σου!

Συνέχισε να διαβάζεις:

Γράψε τη γνώμη σου

Αφήστε το μήνυμά σας

* Δηλώνει Υποχρεωτικό Πεδίο