Όσοι αποτυγχάνουν να προγραμματίσουν, προγραμματίζουν ν’ αποτύχουν.

Όσοι αποτυγχάνουν να προγραμματίσουν, προγραμματίζουν ν’ αποτύχουν. life coach μανώλης Ισχάκης nlp holistic result coaching

“Η Εικόνα ενδέχεται να υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα”

Ένα Blog σχεδιασμένο με τη βοήθεια του Freepik

Οι στόχοι παίζουν καίριο ρόλο στη ζωή μας, καθώς αποτελούν τα προσωπικά στοιχήματα απέναντι στον εαυτό μας.

Όσο σημαντικός είναι ο προορισμός για ένα ταξίδι, τόσο σημαντικός είναι και ο προσδιορισμός των στόχων. Το να θέσεις στόχους είναι αναπόσπαστο και ουσιαστικό μέρος της ζωής σου.

Όλοι βάζουμε στόχους στην ζωή μας, είτε μικρούς είτε μεγάλους και όλοι τους έχουμε είτε στο μυαλό μας, είτε γραμμένους σε ένα χαρτί. 

Κάποιοι στόχοι μπορεί να είναι βραχυπρόθεσμοι και κάποιοι μακροπρόθεσμοι. Χωρίς στόχους ο άνθρωπος, τείνει να περνάει από μέρα σε μέρα, από μήνα σε μήνα και από χρόνο σε χρόνο, χωρίς να έχει μια καθαρή κατεύθυνση για το που θέλει να καταλήξει. Έτσι βάζοντας στόχους, αποκτάς μια καλύτερη εικόνα για το που θέλεις να φτάσεις, και είναι ένας χρήσιμος και παραγωγικός τρόπος για να πετύχεις τα όνειρά σου.

Η Στοχοθεσία είναι μια διαδικασία με την οποία τοποθετείς τον εαυτό σου σ’ ένα υψηλότερο επίπεδο απ’ ότι είναι, καθώς επιλέγεις να κινηθείς προς κατευθύνσεις που μέχρι τώρα δεν κινήθηκες. Αποφασίζεις να θέσεις νέα πρότυπα, νέα κριτήρια, νέα «standards» για τη ζωή σου και επιλέγεις να ωθήσεις τον εαυτό σου στη διαδικασία της αλλαγής.

Θέτω στόχους σημαίνει δημιουργία πλάνου, ύπαρξη χρονοδιαγράμματος και θέσπιση του κατάλληλου πλαισίου στο οποίο θα κινηθείς για να πετύχεις όσα έθεσες.

Πως κατευθύνεσαι, λοιπόν, από τη Στοχοθεσία στη Στόχο-επίτευξη;

Αρχικά, χωρίζεις τους στόχους σου σε δύο μέρη:


Τα όνειρα σου για τα επόμενα τρία, πέντε, δέκα, είκοσι, τριάντα, σαράντα χρόνια. Για την ακρίβεια,
τα όνειρα για την υπόλοιπη ζωή σου

Θα πρέπει να συνεχίσεις να ονειρεύεσαι, και για να μείνεις πιστός στα όνειρά σου, θα πρέπει να δημιουργήσεις ένα σχέδιο, για την πραγματοποίησή τους. Το καλύτερο μέλλον σου είναι ένα όνειρο. 

Πως θες να είσαι, τι θες να είσαι, που θες να ζεις, τι θες να βλέπεις, τι θες να κάνεις. Όλα αυτά ανήκουν στο όνειρο που έχεις για τον εαυτό σου, για το μέλλον σου, για την οικογένειά σου. 

Έχεις την ευκαιρία να γίνεις κάτι μοναδικό, να κάνεις κάτι μοναδικό, όπως ακριβώς το έχεις στο μυαλό σου. Γι’ αυτό μη χάσεις τα όνειρά σου.


Αυτοί είναι οι στόχοι σου για αύριο, γι’ αυτή την εβδομάδα, γι’ αυτό το μήνα, γι’ αυτό το χρόνο. 

Αυτοί οι στόχοι ονομάζονται δημιουργοί αυτοπεποίθησης, γιατί, εάν θέσεις ένα βραχύχρονο στόχο, προσπαθήσεις πολύ για αυτόν για να τα καταφέρεις, αυτή η ικανοποίηση της επίτευξης του στόχου, θα αρχίσει να σου δημιουργεί εκείνα τα αισθήματα που απαιτούνται για να κυνηγήσεις τους μακροχρόνιους στόχους (τα όνειρά σου). 

Θ’ αρχίσεις να εμπιστεύεσαι τον εαυτό σου, να πιστεύεις στις ικανότητές σου και ν’ αναγνωρίζεις τον εαυτό σου ως νικητή της διαδικασίας.

Ανακάλυψε το κλειδί του μυαλού σου


Γράφοντας αυτό το άρθρο
, για την επίτευξη στόχων και την κατάκτηση υψηλής αυτοεκτίμησης, είναι σημαντικό να αναφερθώ  στη γνωστή Πυραμίδα  αναγκών του Abraham Harold Maslow (Αβραάμ Μάσλοου), Αμερικανού Ψυχολόγου, ο οποίος έμεινε γνωστός για τη Θεωρία ιεράρχησης των αναγκών.

Ο Maslow, λοιπόν, υποστήριζε ότι υπάρχουν πέντε επίπεδα αναγκών, από τα οποία εξαρτάται σχεδόν όλη η συμπεριφορά των ανθρώπων. Αυτά τα ταξινόμησε ιεραρχικά, από τα πιο βασικά και πρωτόγονα μέχρι τα πιο πολιτισμένα και ώριμα. Υπάρχει μία φυσική σειρά με την οποία οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται καθεμιά από αυτές τις ανάγκες και επομένως, υποκινούνται από αυτές σε αύξουσα σειρά.

Φυσιολογικές /βιολογικές ανάγκες : σε αυτές  συγκαταλέγονται οι πλέον βασικές που είναι απαραίτητες για την επιβίωση.

Ανάγκες ασφάλειας : σε αυτές συμπεριλαμβάνονται η ανάγκη για ασφάλεια και προστασία.

Κοινωνικές ανάγκες/ανάγκες κοινωνικής αποδοχής : περιλαμβάνουν τις ανάγκες για την ικανοποίηση του αισθήματος του «ανήκειν», της αγάπης, της οικειότητας και της στοργής.

Ανάγκες Αυτοεκτίμησης : οι ανάγκες αυτοεκτίμησης περιλαμβάνουν όλα τα στοιχεία που έχουν αντίκτυπο στην προσωπική μας αξία, την κοινωνική αναγνώριση και το αίσθημα της επιτυχίας.

Ανάγκες Αυτοπραγμάτωσης : είναι το υψηλότερο επίπεδο στην ιεράρχηση των αναγκών. Η αυτοπραγμάτωση οδηγεί στην αυτοαντίληψη σχετικά με τις προσωπικές δυνατότητες, την υψηλή προτεραιότητα που τίθεται στην προσωπική ανάπτυξη και την εκπλήρωση των δυνατοτήτων και ικανοτήτων μας.

Στα δύο πρώτα επίπεδα της Πυραμίδας ιεράρχησης, οι ανάγκες μας εξαρτώνται  από τρίτα πρόσωπα, κυρίως τους γονείς μας. Από το επίπεδο των κοινωνικών αναγκών έως το υψηλότερο, αυτό της Αυτοπραγμάτωσης, η κάλυψη των αναγκών γίνεται περισσότερο προσωπική υπόθεση, μιας και εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από εμάς τους ίδιους.


|Οι ανάγκες, μας
δημιουργούν κίνητρα, τα οποία με τη σειρά τους μας βάζουν σε μια διαδικασία δράσης. Η δράση αυτή αποσκοπεί τελικά στην κάλυψη των αναγκών μας, μέσα από τη συνεχή προσπάθεια επίτευξης στόχων, οι οποίοι συμβάλλουν στην υψηλή Αυτοεκτίμηση και οδηγούν στην Αυτοπραγμάτωση. Υπάρχει, δηλαδή, μία κυκλική σχέση.

Όσο νωρίτερα ξεκινήσουμε να μαθαίνουμε να θέτουμε προσωπικούς ή/και ομαδικούς στόχους,  προσαρμόζοντάς  τους κάθε φορά στην ηλικία και τη φάση  που βρισκόμαστε,  τόσο   περισσότερο συμβάλλουμε στο χτίσιμο της υγιούς και συγκροτημένης προσωπικότητάς μας και στο «ξεδίπλωμα» των δυνατοτήτων και ικανοτήτων μας.

Η διαδικασία συνεχίζεται με τα ακόλουθα βήματα:

Γράφω τους στόχους μόνο σε ενεστώτα χρόνο. Απαραίτητο στη διαδικασία της Στοχοθεσίας είναι να καταγράψεις τους στόχους σου σε χαρτί. Αυτό δείχνει ότι παίρνεις τον εαυτό σου  σοβαρά. Ο εγκέφαλος αντιλαμβάνεται μέσω αυτής της ενέργειας ότι αυτό που κάνεις έχει σημασία για σένα  και δίνει την απαραίτητη προσοχή.

Επιπλέον, η καταγραφή σε βοηθάει να παραμείνεις προσηλωμένος στο στόχο. Ίσως, βρεθούν εξωτερικά ερεθίσματα που θα σε  αποπροσανατολίσουν ή κάποια εμπόδια που θα σε καθυστερήσουν. Οι γραμμένοι στόχοι σου, αναρτημένοι σ’ ένα σημείο που θα τους βλέπεις συνεχώς, όπως το γραφείο σου, θα σου υπενθυμίζουν την πορεία που έχεις επιλέξει και θα σε επικεντρώνουν ξανά στο στόχο.

Πως γράφουμε το στόχο μας; Μόνο σε χρόνο Ενεστώτα. Ό,τι θες να είσαι, είσαι τώρα. Ό,τι θες ν’ αποκτήσεις, το’ χεις τώρα. Εκφράσεις, όπως: θέλω μια δουλειά, θέλω μια σχέση, θέλω ένα αυτοκίνητο, θέλω χρήματα κ.λ.π. Εκλαμβάνονται από το λογικό μέρος του εγκεφάλου ως μια επιθυμία που έχεις για το μέλλον, με αποτέλεσμα να εκτιμά ότι δεν έχει ιδιαίτερη σημασία για σένα και, ως εκ τούτου, να μη δίνει την απαιτούμενη προσοχή. 

Έχει συνηθίσει να του δίνεις εντολές σε Ενεστώτα χρόνο για όσα σε αφορούν άμεσα. Με τις παραπάνω φράσεις, απλώς, τίθεται η επιθυμία σε αναμονή, ώσπου να δώσεις εντολή για άμεση ενέργεια.

Για παράδειγμα, αντικατέστησε το: «θέλω ν’ αποκτήσω μια όμορφη σχέση» με το εξής: «έχω μια υπέροχη σχέση και βιώνω την ευτυχία με το/τη σύντροφό μου» ή το «θέλω χρήματα» με το «έχω αρκετά χρήματα που με βοηθούν να ανταπεξέρχομαι στις υποχρεώσεις μου και μου επιτρέπουν ν’ αναπτύξω τα σχέδια μου.»

Με τη χρήση του ενεστώτα γίνεται κάτι που δεν αντιλαμβάνεσαι άμεσα: Αλλάζεις επίπεδο, αλλάζεις συχνότητα, αλλάζεις ενέργεια. Απομακρύνεις το αίσθημα της έλλειψης που ένιωθες πριν και αισθάνεσαι την αφθονία για όσα έχεις και όσα θα αποκτήσεις. Αν νιώσεις ότι τα έχεις όλα, θ’ αποκτήσεις τα πάντα. Αν νιώσεις ότι σου λείπουν, θα σου λείπουν πάντα.


Το μυαλό λατρεύει
ν’ αναζητά εξωτερικά γεγονότα για να επιβεβαιώσει όσα του έχεις ήδη ορίσει με τις σκέψεις που κάνεις και τις πεποιθήσεις που έχεις.

Αν πεις στο μυαλό σου  θέλω περισσότερα χρήματα, δεν γνωρίζει προς τι να ψάξει. Πόσα χρήματα ακριβώς; Πότε τα θες; Γιατί τα θες; Όσο πιο συγκεκριμένη γίνεται η εντολή που δίνεις στον εγκέφαλο, τόσο πιο εύκολο γίνεται γι’ αυτόν να ψάξει ανάμεσα σε πολλές πιθανές λύσεις και να σου προσφέρει αυτές που θα σε ικανοποιήσουν γρηγορότερα.

Στο ίδιο σκεπτικό, με φράσεις όπως: θέλω σύντροφο, θέλω αυτοκίνητο, θέλω να πάω καλά στις εξετάσεις, δεν βοηθάμε το εγκέφαλό μας να κατανοήσει την ανάγκη σου και ν’ αναζητήσει τρόπους να σε ικανοποιήσει. Θέσε κριτήρια, δώσε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και χρονικό ορίζοντα.

Ορίζω το «Γιατί» μου

Σκέψου και βρες το κίνητρό σου. Το δικό σου «γιατί». Γιατί κάνεις όσα κάνεις; Γιατί θες όσα θες;

Το «γιατί» σου είναι το «γιατί κάνεις ό,τι κάνεις» και  πρέπει να είναι τόσο δυνατό που να σε γεμίζει και, ειδικότερα, να σε ωθεί στον στόχο, ακόμα κι όταν έρθουν οι δύσκολες μέρες, οι δύσκολες εποχές, τα δύσκολα εμπόδια, οι αποτυχίες. Ένα ισχυρό κίνητρο μπορεί να σε οδηγήσει σε σπουδαίες καταστάσεις, οπότε υιοθέτησε ένα, ειλικρινές προς τον εαυτό σου, κίνητρο.


Αφού τελείωσες με την καταγραφή των στόχων σου, το επόμενο βήμα είναι
να καθορίσεις ένα πλάνο δράσης, σύμφωνα με το οποίο θα κινηθείς προς το στόχο, και προς την επίτευξή του,

Τίποτα δεν οδηγεί στην επιτυχία, δίχως οργάνωση και πλάνο δράσης. Μια επιχείρηση είναι επιτυχημένη, διότι έχει οργάνωση και πλάνο δράσης. Ένας αθλητής γίνεται επιτυχημένος, διότι έχει οργάνωση και πλάνο δράσης. Έτσι, για να εκπληρώσεις με επιτυχία τους στόχους που έθεσες, οφείλεις να σχεδιάσεις ένα πλάνο δράσης που ν’ ανταποκρίνεται καλύτερα σ’ αυτά που επιθυμείς.

Δίπλα στον κάθε στόχο πρόσθεσε τρεις πιθανούς τρόπους, με τους οποίους θα κινηθείς προς αυτόν. Φτιάξε ένα σχεδιάγραμμα, όρισε στοιχεία και βρες πιθανές λύσεις.

Η ζωή σου δεν είναι δεδομένη. Αλλάζει διαρκώς. Το πλάνο σου, ίσως, χρειαστεί ν’ αλλάξει. Να προσθέσεις ή να αφαιρέσεις κάτι. Είναι ο προσωπικός σου «χάρτης». Ωστόσο, η μη ύπαρξη «χάρτη», μπορεί να σε οδηγήσει σε αδιέξοδο.


Η δύναμη της
Φαντασίας και ο σπουδαίος ρόλος που παίζει στη ζωή μας, έχει αναλυθεί εκτενώς. 

Όταν δημιουργείς τον κόσμο που θέλεις να ζήσεις, πρώτα στο μυαλό σου, δίνεις νέες παραστάσεις και νέα ερεθίσματα στον εγκέφαλο, για να δημιουργήσει με τη σειρά του τις κατάλληλες συνθήκες, για να κάνει αυτό που σκέφτεσαι πραγματικότητα.

Αρκούν δέκα λεπτά τη μέρα, πέντε λεπτά το πρωί, προτού σηκωθείς από το κρεβάτι και πέντε το βράδυ όταν ξαπλώνεις. Τις ώρες αυτές ο εγκέφαλος είναι ευάλωτος και λειτουργεί σε επίπεδο που είναι δεκτικός σε νέα «τροφή», νέες πληροφορίες. 

Κατά τη διάρκεια της μέρας τον τροφοδοτείς με «σκουπίδια». Ας σκεφτείς λοιπόν, πως επιθυμείς να είσαι και  δώσε του  την «τροφή» που αναζητάει, με σκέψεις «υγιείς» και παραγωγικές για τον εαυτό σου.

Τα βήματα που περιγράφονται παραπάνω συμβάλλουν στην ικανοποίηση του εαυτού σου τόσο με εξωτερικά χαρακτηριστικά (επίτευξη στόχου) όσο και με εσωτερικά χαρακτηριστικά (ψυχική ηρεμία).

Γι’ αυτό όρισε του στόχους σου..

Ακολούθησε τη διαδικασία..

Και πρόσφερε στον εαυτό σου την αξία που του αναλογεί..

Να θυμάσαι πως είσαι μοναδικός! 

Είσαι υπέροχος!

Να Αγαπάς τον Εαυτό σου και να Ζεις με Πάθος!

Συμπληρωματικά άρθρα:

Περιορισμοί, τρικλοποδιές που βάζεις στον εαυτό σου. Ανακάλυψε τους..

Περιοριστικά μοτίβα.. πώς και πόσο επηρεάζουν τη ζωή σου.

Σπάσε τα περιοριστικά μοτίβα και ελευθέρωσε τον εαυτό σου.

Η αγάπη για τον εαυτό σου, είναι το αντίδοτο για ότι σε μπλοκάρει.

Πώς μπορεί η ομάδα σου να οδηγηθεί δυναμικά στην επιτυχία; 

Ακολούθησε τον Μανώλη στο Instagram για να βάλεις τόνους έμπνευσης στη ζωή σου

Μανώλης Ισχάκης

Μανώλης Ισχάκης

Γεια σου! Είμαι ο Μανώλης Ισχάκης και βοηθώ τους ανθρώπους να δημιουργούν εξαιρετικά αποτελέσματα ενεργοποιώντας τον εγκέφαλό τους.

Προσφατα Άρθρα

μοιρασου το

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
holistic result coaching

30' ΔΩΡΕΑΝ COACHING

Συμπλήρωσε τη φόρμα και ένας συνεργάτης μου θα επικοινωνήσει μαζί σου για να αξιοποιήσεις τα 30΄ ΔΩΡΕΑΝ coaching με έναν από τους εξειδικευμένους μου coaches.

NLP! Το Κλειδί του Μυαλού μας

Το βιβλίο NLP έχει γραφτεί με στόχο να σου δείξει τον τρόπο να πετύχεις στη ζωή σου. H μόνη ερώτηση που μένει αναπάντητη είναι η εξής : Είσαι έτοιμος για το επόμενο βήμα; Η γνώση είναι δύναμη και το βιβλίο NLP το απόλυτο μέσον επιτυχίας!

Copyright 2021© Proven Transformational Experience. All Rights Reserved.